اجرای سقف شیروانی

آشنایی با انواع پوشش سقف ها

پوشش سقف چیست ؟

پوشش سقف نورگیر, پوشش سقف ایوان خلوت, پوشش سقف پاسیو با انواع ورق‌های پلی کربنات یک و چند جداره و نورگیرهای حبابی, اشکال سقف‌های حیاط دار و سوله اجرای اشکال سقف‌های شیروانی پباده سازی, ساخت, نصب و پوشش گونه‌های:

  • سوله و سالنها و سقفهای حیاط دار و …
  • اجرای آلاچیق, ویلا
  • اجرای اشکال آردواز, اجرای سقف منزل‌های حیاط دار
  • ساخت نصب و پوشش سقف سوله, پوشش گلخانه, پیشانی, آبرو

اجرای ساندویچ پانل سقفی و دیواری اجرای همه سقف‌های شیب دار (آلاچیق, پارکینگ, سایه بان, دامداری, کارخانجات, رمز درب منازل و حیاط, پیشانی سوئیت‌ها, استخرها, مرکزها همگانی و رستوران‌ها, حیاط دار, مسکونی, سوئیت) اجرای پلی کربنات و فایبر گلاس.

پوشش سقف سوله

پوشش سقف سوله و آلاچیق, دیوارهای جانبی و سقف سوله‌های صنعتی, انبارها مرغداری, دامداری, سردخانه, کارخانه, کارگاه و غیره با شایسته‌ترین مصالح پوشش اعم از ورق گالوانیزه چینی و ایرانی قزاق روس, ورق رنگی فولاد مبارکه, هفت الماس, چینی و گونه‌های ورق‌های پلی کربنات یک و یکسری جداره مطلوب برای پوشش سقف سوله گلخانه, سو

پوشش سقف گلخانه با ورق پلی کربنات

پوشش گلخانه موردیست که بایستی در همان آغاز پباده سازی گلخانه به آن اعتنا شود و از مهم‌ترین تصمیمات گلخانه داران می‌باشد و باید به دقت انجام گیرد. پوشش ایده آل, پوششی است که اجازه عبور ماکزیمم نور و روشنایی را بدهد درحالیکه که کمترین میزان گرما و انرژی از دست برود. همینطور می‌بایست پایداری و ثبات خوبی داشته و نیاز به تعمیر آن حداقل باشد.

در هیچ یک ازانواع پوشش‌ها انتقال روشنایی و حرارت صد درصد نیست چون در هر حال مقداری از نور و روشنایی, منعکس شده و یا این که جذب پوشش سقف می‌شود. عبور نور و روشنایی مرئی برای پوششها متفاوت از ۷۸% تا ۹۳% متغیر می‌باشد. قانونی که مدام وجود دارد در زمان فصل‌زمستان, به میزان ۱% کاهش در نور و روشنایی رسیده به گیاه سبب به ۱% کاهش در رویش آن می‌شود.

همینطور نوروروشنایی عبوری نیز می‌تواند به طور بی واسطه بوده که تولید سایه نماید و یا این که منتشر شود که نوروروشنایی یکنواخت بیشتری تولید می – نماید. اما در مناطقی که بیشتر مواقع عرش ابری است نور عموماً منتشر می‌شود و نوع نورگیر از این حیث بحرانی نیست. با این تفاسیر بیان شده, تعیین پوشش نیاز به توجه بالایی دارد.

پوشش سقف پاسیو و سقف حیاط خلوت

تنها آیتم ممکن و اصولی برای پوشش سقف حیاط خلوت (پاسیو) در ساختمانها, استفا ده از نور و روشنایی گیرهای حبابی شکل (کوپل یاپایه وحباب) درابعاد و مقدارهای گوناگون (بسته به میزان محل پاسیو یاحیاط خلوت) و تنوع رنگ بی نهایت می‌باشد, تاضمن مطمئن بودن از آببندی (صد در صد آببند بودن با گارانتی), عایق صوتی وحرارتی بودن و قابلیت و امکان استفاده از نور و روشنایی ارگانیک خورشید درروز (برای روشنائی فضای درون ساختمان در جهت صرفه جوئی درمصرف انرژی, به دلیل گران شدن انرژی درکشورما), از مقاومت بالائی دربرابر اثابت اشیائ سنگین وزن از طبقات بالا و همینطور از تحمل وزن بالائی (مثل تحمل برف و باران وتحمل وزن نفرجهت تعمیر و حفظ سقف) برخوردار باشد و این که بتوان از پاسیو تحت عنوان یک اتاق استفاده نمود.

بها سقف پاسیو

پوشش سقف حیاط خلوت در سوئیت‌ها می‌تواند روی طبقه هم کف یا این که روی سقف حیاط خلوت آخرین طبقه که به عنوان پوشش نورگیر سا ختما ن می با شد, اجرا در بیاید. حیاط خلوت به دلیل گشوده بودن و رابطه بی واسطه با فضای خارج در معرض مستقیم بارش برف و باران و گرد و خاک ناشی از باد و گردباد هست, از اینرو این نصیب ساختمان همواره محل تجمع گرد و خاک وآشغال می‌باشد.

پوشش سقف حیاط از روی طبقه هم کف و یا از روی آخرین طبقه قادر است به عنوان محافظ در پاک نگه داشتن تراس خلوت زیاد میسر باشد. سقف حیاط خلوت با نورگیر حبابی, تنها گزینه پوشش سقف حیاط خلوت طبقه نیز کف می‌باشد و برای پو شش از پشت بام می‌توان از ورق پلی کربنات هم استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *