قیمت آردواز سیمانی

به طور کلی امروزه انواع سقف های شیب دار و همچنین به شکل شیروانی جزء بهترین، مناسب ترین و کاربردی ترین سقف ها در بیشتر موقعیت های جغرافیایی و محیطی می باشد . کاملا رواج یافته است، و از همین رو ما در تلاشیم تا در این مقاله شما را با آردواز، انواع آن، قیمت آردواز سیمانی و فلزی و… آشنا کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

قبل از هر چیزی بهتر است تا در رابطه با آردواز اطلاعاتی کسب کنید. احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده است که آردواز چیست و به چه کاری می آید؟ در واقع آردواز نوعی از انواع مصالح ساختمانی می باشد که به منظور ایجاد زیبایی در سقف های ساختمانی و همچنین محافظت کردن از این نوع نماهای ساختمانی بکار برده می شود. به طور کلی آردواز دارای دو نوع فلزی و سیمانی می باشد که قیمت آردواز سیمانی و آردواز فلزی و همچنین کارکرد های آن ها نیز با هم متفاوت می باشند.

آردواز ها عموما مصالح ساختمانی هستند که از ترکیب الیاف های مصنوعی، سیمان، پنبه نسوز، مواد شیمیایی، آزبست و آب تشکیل و تهیه می شوند. در واقع با توجه به سیمانی که دارد بسیار مقاوم است. این مصالح آردواز جزء بهترین انتخاب ها به جهت پوشاندن و محافظت کردن از انواع سقف های شیب دار به حساب می آید و مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی این نوع از سقف های شیب دار که آردواز بر روی آن ها اجرا شده است، دارای حالتی شبیه به پله می باشند و شیب زیادی دارند، از همین رو نیز راه رفتن بر روی این گونه سقف ها در هر شرایطی خطرناک بوده و ممنوع می باشد.

در ادامه به نحوه محاسبه قیمت آردواز سیمانی و یا فلزی نیز خواهیم پرداخت.

قدمت آردواز

همان گونه که می دانید، نمای ساختمان یکی از مهم ترین بخش های ساختمان می باشد که در ساختمان به چشم خواهد آمد. در زمان های گذشته این نوع مصالح جزء اولین مصالحی به حساب می آمد که به منظور پوشش های سقف شیروانی بکار برده می شد. این بکار گیری و استفاده ی آردواز به حدی زیاد بود که اولین افرادی که پوشش های مربوط به سقف را اجرا می کردند بر این باور بودند که آردواز همان سقف شیروانی به حساب می آید. که این باور آن ها، تصوری غلط و دور از انتظار می باشد.

نحوه ساخت و تولید آردواز

قیمت آردواز سیمانی و یا آردواز فلزی با توجه به نحوه ساخت این مصالح کاملا مناسب می باشد. چرا که شاید این گونه تصور کنید که ساخت و تهیه این نوع ورقه های فلزی و یا سیمانی کاری آسان و راحت است و سختی زیادی ندارد، اما این گونه نمی باشد.

همان گونه که قبلا اشاره کردیم، این ورقه های سیمانی و یا فلزی در واقع به صورت پله ای طراحی و ساخته می شوند که دارای شیب های گوناگونی می باشند. به طور کلی ورقه های این گونه مصالح را به نحوه ای طراحی و تولید می کنند که در سطحی بالاتر از نمای کلی ساختمان قرار بگیرند. قیمت آردواز سیمانی و رنگ بندی آن ها کاملا متغیر بوده و می تواند به انتخاب مشتری باشد.

اصولا این نوع مصالح ساختمانی در قسمت بالایی پنجره های ساختمان، سقف ساختمان های ویلایی، پوشش های انواع آلاچیق ها و… مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین به این نکته توجه کنید که این آردوازها را نیز می توانید در سر در ورودی های مجتمع و آپارتمان های خود نیز مورد استفاده قرار دهید.

به طور کلی این ورق های سیمانی و یا فلزی، از قبل رنگ شده نیستند و بدون رنگ، ظاهری شبیه به بتن دارند. دقت کنید که این ورق ها و صفحات قابلیت رنگ پذیری داشته و از این رو می توانید به راحتی این مصالح را با توجه به رنگ ساختمان خود تغییر داده و انتخاب کنید.

نحوه محاسبه متراژ مورد نیاز و قیمت آردواز

به طور کلی متراژ و قیمت آردوازسیمانی و یا نوع فلزی آن، انواع سقف های شیب دار و شیروانی ها به صورت متر مربع محاسبه می شوند. به منظور محاسبه ی تمامی سطوحی که آردواز بر روی آن ها اجرا شده است، در ابتدا کار باید طول در عرض سطح نمای ساختمان و لمبه و یا دامپا و همچنین پوشش سقف این ساختمان ضرب گردیده و سپس با هم جمع گردند و اما در آخر نیز مجموع آن ها در قیمت پایه ای که در قرارداد مورد توافق ذکر شده است به منظور انجام و اجرا و محاسبه قیمت، ضرب شده و نهایتا هزینه و قیمت نهایی کار انجام گرفته بر طبق قرارداد بدست می‌ آید.

برای مثال به منظور محاسبه قیمت آردواز سیمانی اجرا شده بر روی سقف ساختمانی با زیر بنای 8 متر در 8 متر با توجه به دامنه ای که اصولا برای سقف های شیبدار ساختمان ها در نظر گرفته می شوند، به صورت 10 متر در 10 متر بوده و اگر هم با شیب معمولی یعنی 25% مورد حساب قرار گیرد، حدود 20 % به این ضرب 10 در 10 اضافه خواهد شد.

به عبارتی این متراژ برابر است با  10*10*20%= 120 متر مربع

سپس نیز نمای دور کار سقف این ساختمان مورد نظر که به صورت پیشانی ای با ارتفاع می باشد، اصولا 30 سانتی متر تا 50 سانتی متر در محیط کار که 10*4 است مورد ضرب قرار خواهد گرفت. در آخر نیز دامپای زیر دامنه باید محاسبه شود که این دامپای زیر دامنه حاصلی از محیط دور سقف ساختمان و همچنین عرض دامپا می باشد. و در نهایت هزینه و قیمت آردواز سیمانی بکار برده شده در کل سقف این ساختمان و یا… بدست می آید.

انواع آردواز

پس از پرداختن به قیمت این آردواز ها بهتر است تا با انواع آن نیز آشنا شویم. همان پونه که قبلا اشاره کردیم، به طور کلی آردواز به دو نوع سیمانی و فلزی تقسیم می شود:

آدرواز فلزی: این گونه آردواز مدت ها بعد از آردواز سیمانی طراحی، تولید و به عرضه رسید. آردواز فلزی مدتی کوتاه بعد از تولید و عرضه ی آن به سرعت قادر بود تا علاقه مندان و طرفداران زیادی را جذب خود کند. ای نوع آردواز فلزی که نوعی مصالح ساختمانی به حساب می آید از جهت ویژگی های ظاهری و همچنین جنس و قیمت با قیمت آردواز سیمانی دارای تفاوت های بسیار زیادی می باشد.

آردواز سیمانی: این نوع از آردواز ها که پیش تر از آردواز فلزی تولید و عرضه شده  اند و در نتیجه دارای قدمت بیشتری نسبت به آردواز فلزی می باشند. این آردواز سیمانی از نوعی ورقه هایی به شکل های پله پله ای طراحی و تولید شده و همچنین می توان شیب آن را تنظیم کرد و از این رو نیز به منظور استفاده در  نمای اصلی ساختمان ها کاربردی و مناسب به نظر می رسد.

 

اشتراک گذاری این مطلب

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید
در pinterest به اشتراک بگذارید
در reddit به اشتراک بگذارید
در tumblr به اشتراک بگذارید
در digg به اشتراک بگذارید
در stumbleupon به اشتراک بگذارید
در mix به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در pocket به اشتراک بگذارید

مقالات محبوب کاربران

طراحی کف حیاط ویلا
کف حیاط ویلا

یک باغ ویلا زمانی شیک و منحصر به فرد به نظر می رسد که در

آبنمای سنگی برای محوطه
ویلا همکف مدرن

زندگی کردن در یک ویلا خواسته هر فردی می باشد اما در عین حال افراد

انواع آبنمای سنگی باغی و حیاط
آبنما سنگی ویلا

برای طراحی محوطه یک ویلا، ایده های بسیاری وجود دارد که برای زیبایی هر چه

سعید فرهمند

سعید فرهمند

مدیر شرکت بام ساز با بیش از 30 سال فعالیت خانوادگی در عرصه سقف ویلا و شیروانی در سطح کشور هستم و خوشحالم بتوانم با انجام یک کار حرفه ای برای شما سهمی در زیبایی ویلای شما داشته باشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عناوین مقاله!

5/5