مراحل اجرا و نصب آردواز

به طور کلی برای اجرا و نصب صحیح و اردواز  باید مراحل زیر طی شود تا  یک اردواز به شکل کاملا اصولی و مطابق با استانداردها نصب شود. اولین گام برای نصب اصولی آردواز طراحی دقیق و مهندسی شده آن می باشد تا بیشترین تناسب و هماهنگی با ویژگی ها و دیگر بخش‌های ساختمان داشته باشد.

در گام دوم باید تمام مواد و مصالح مورد نیاز برای نصب و اردواز تهیه شود در این مرحله نوبت به زیر سازهای فلزی می رسد شاسی کشی و زیرسازی چوب با فواصل از قبل تعیین شده از جمله اقداماتی است که باید بعد از یر سازی فلزی صورت گیرد. در این مرحله نوبت به نصب  آردواز با رعایت تمام استانداردها و نکات ایمنی می‌رسد.

آخرین گام برای اجرای آردواز نصب فلاشینگ   و تیزها به منظور آب بندی ساختمان می باشد.

توصیه های مهم در زمان نصب و اجرای آردواز:

در اینجا می خواهیم به بررسی چند مورد از نکات بسیار مهم در زمان نصب و اجرای آردواز ها بپردازیم این  نکات به قدری حائز اهمیت می باشند که عدم توجه به آنها ممکن است خسارت‌های زیادی را در پی داشته باشد.

اولین و مهمترین نکته برای اجرای درست و صحیح آردواز داشتن اطلاعات کافی در زمینه انواع مصالح ابزارهای مورد نیاز تکنیک های جدید و به روز می باشد از این رو یک نصاب باید تا جایی که می تواند اطلاعات خود را در این باره افزایش دهد.

انواع مصالح ساختمانی اردواز:

این مصالح ساختمانی در انواع و کیفیتهای متفاوتی در دسترس می باشند که هر کدام از آنها جنس و طول عمر متفاوتی دارند اگر ورق آردواز مورد نیاز برای پوشش دهی به سقف شیروانی ساختمان ها به درستی انتخاب شود می‌تواند طول عمر ساختمان را تا ۱۰۰ سال افزایش دهد.

اما در مقابل عدم انتخاب صحیح آردواز باعث می‌شود که بعد از مدت کوتاهی مجبور به پرداخت هزینه‌های زیادی برای تعمیرات سقف ساختمان خود شوید.

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای اجرای موفق این نوع مصالح ساختمانی رعایت فاصله گذاری مناسب بین تمام قطعات آردواز می باشد، علاوه بر موارد گفته شده مصالح مورد نیاز برای زیرسازی آردواز ها نیز باید از زبان و کیفیت بسیار خوبی برخوردار باشد.

بهترین متریال آردواز:

یکی از بهترین مصالح برای زیرسازی این نوع پوشش تخته های چوبی با ضخامت بین ۳ تا ۸ سانتیمتر مطرح می باشد به هیچ عنوان نباید، از مواد و مصالحی که برای اتصال به یکدیگر نیاز به چسب دارند در زیرسازی  آردواز مورد استفاده قرار بگیرد چرا که این امر باعث کاهش قابل توجهی در طول عمر سقف ساختمان ها می شود.

قیمت سفارش مصالح و اجرای آردواز قیمت اجرای آردواز؟

با توجه به نوسانات بازار در حال تغییر است برای اطلاع از قیمت روز سقف آردواز با مصالح  دلخواه می بایست یک سری اندازه ها و ابعاد ها و همچنین حجم ورق  مصرفی را محاسبه کنیم چنانچه برای محاسبه دچار مشکل شدید می توانید با در نظر گرفتن آیتم هایی همچون ابعاد دامنه ،لمبه و دامپا و همچنین ابعاد قالب نما و اینکه در نظر داشته باشید ناودان های که با قطر مناسب برای جوابگویی به حجم بارندگی منطقه در نظر می‌گیرید تمامی اینها را محاسبه نموده و در قیمت و نصب آن ضرب  می کنیم به این صورت می‌توانیم قیمت نسبت را به دست آوریم.

محاسن نصب اردواز:

عدم نفوذ آب در سازه ،علاوه بر جلوگیری از نفوذ آب به عنوان محافظ قوی برای نماد های دیگر مانند: نمای آجری، سنگی و غیره عمل کرده.

نقش سپری مقاوم در مقابل نفوذ آب با برف و باران را بازی میکند. تمیز ماندن نما از آلودگی و کثیفی یکی از دغدغه‌های بزرگ ساختمان‌ها نگهداری و تمیزی نما است.استفاده از آردواز به طرز قابل توجهی به این امر کمک می‌کند و در نتیجه در هزینه ها صرفه جویی می گردد.

بعضی از اشتباهات در اجرا و نصب اردواز:

  •  کم بودن اطلاعات
  •  توجه نکردن به تفاوت ردواز ها
  • کامل نبودن و شفاف نبودن موارد موجود در قرارداد
  • رعایت فاصله گذاری ها و اتصالات نادرست و بی کیفیت
  • راه رفتن بر روی ورق‌های آزادوار
  •  مواد پوششی ضعیف
  • اتصالات نادرست و بی کیفیت

سه عامل  از نفوذ اب و  خراب شدن آن جلوگیری می‌کند.

  •  یک کیفیت آردوازها
  •   مصالح و ابزاری که آنها را به هم متصل می‌کند
  •  نه تنها جنس مواد اتصال دهنده باید از فلز مرغوب باشد،بلکه باید به درستی پیاده‌سازی شود.
  •  با تجربه و مهارت زیاد می توان از مشکلاتی مانند چک کردن سقف و نفوذ آب جلوگیری کرد.

مواد پوششی ضعیف:

مصالح کف سازی و پوششی باید به همان اندازه ورقهای اردواز دوام و ماندگاری داشته باشد.مصالح پوششی که زیر آردواز ها قرار می‌گیرد باید حداقل ۱۵۰ سال عمر کند تخته‌های چوبی با ضخامت حدود ۱۸ سانتی‌متر بسیار مناسب از موادی که برای متصل شدن به هم نیاز به چسب دارند نباید استفاده کرد تخته سه لا  های لمینت در صورت استفاده از اینگونه مصالح طول عمر کاهش پیدا خواهد کرد.

 پس از زمان انتخاب پیمانکار و شرکت برای اجرای نصب سقف آردواز به تجربه و میزان اطلاعات آن پیمانکار و نحوه پیاده سازی آردواز ها و مصالح مورد استفاده دقت کنید.

توجه نکردن به تفاوت آردواز ها :

اردواز ها در هنگام نصب انواع و کیفیت و طول عمر های متفاوت دارند. برای اینکه نمای ساختمان زیباتر شود ترکیب سیمان برای نما و کنیتکس برای رنگ رویه سیمانبری توصیه می شود ترکیب عالی برای زیبایی و حفاظت نما و در نهایت  برای رنگ روی اردوار نیست.بسیار عالی است با در نظر گرفتن انواع آردواز  سیمانی و اردواز فلزی می توان تصمیم گرفت که کدام را نصب کرد و بر اساس نصب آن اگر فلزی می باشد رنگ های حاضری در بازار و اگر سیمان را انتخاب می‌کنید با در نظر گرفتن رنگ کنیتکس بر روی آن به زیبایی نمای خود بهبود ببخشید.

اجرا بر روی سقف شیروانی:

اولین و مهمترین معیاری که در انتخاب سقف ساختمان و ویلا بسیار تاثیرگذار است.شرایط آب و هوایی میباشد، انتخاب صحیح سقف ساختمان با طول عمر بیشتر آن ارتباط مستقیم دارد.

در نتیجه برای این اجرا باید از مصالح و متریال های بسیار با کیفیت ،مقاوم و صحیح استفاده گردد و همچنین نصب درستی را در اجرای آن در نظر گرفت زیرا با کم گذاشتن از هر کدام از این متریال ها باعث به بار آوردن خسارت های بالا و جبران ناپذیر و هزینه‌های گزاف می شویم.

اشتراک گذاری این مطلب

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید
در pinterest به اشتراک بگذارید
در reddit به اشتراک بگذارید
در tumblr به اشتراک بگذارید
در digg به اشتراک بگذارید
در stumbleupon به اشتراک بگذارید
در mix به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در pocket به اشتراک بگذارید

مقالات محبوب کاربران

طراحی کف حیاط ویلا
کف حیاط ویلا

یک باغ ویلا زمانی شیک و منحصر به فرد به نظر می رسد که در

آبنمای سنگی برای محوطه
ویلا همکف مدرن

زندگی کردن در یک ویلا خواسته هر فردی می باشد اما در عین حال افراد

انواع آبنمای سنگی باغی و حیاط
آبنما سنگی ویلا

برای طراحی محوطه یک ویلا، ایده های بسیاری وجود دارد که برای زیبایی هر چه

سعید فرهمند

سعید فرهمند

مدیر شرکت بام ساز با بیش از 30 سال فعالیت خانوادگی در عرصه سقف ویلا و شیروانی در سطح کشور هستم و خوشحالم بتوانم با انجام یک کار حرفه ای برای شما سهمی در زیبایی ویلای شما داشته باشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عناوین مقاله!

5/5