سقف شیروانی سوله توسط بام ساز

همانطور که می دانید کاربری بنا و سازه از مهم ترین عوامل در انتخاب جنس و نوع آن بنا خواهد بود. سوله ها انبار هایی در ابعاد بسیار بزرگ هستند که برای نگهداری اجناس تا زمان فروش از آن ها استفاده می شود. اجناسی که در این سوله ها نگهداری می شود می توانند مواد غذایی، مواد بسته بندی و… باشد.
اجرا و نصب سقف شیروانی سوله

بنابراین نحوه نگهداری اجناس در این سوله ها بسیار حائز اهمیت است. با توجه به اهمیت بالای سوله ها بهتر است در هنگام ساخت سقف آن ها از مصالح با کیفیت و با دوام استفاده شود تا از مواد موجود در این انبار ها، در مقابل نور آفتاب، برف، باران، باد، خاک، رطوبت و… محافظت شود.

اجرا و نصب سقف شیروانی سوله

شاید این سوال برای شما نیز پیش آید که سقف شیروانی سوله چه اهمیتی دارد؟ بهتر است بدانید که داشتن یک سازه سبک بسیار اهمیت دارد. بنابراین متخصصین در این زمینه سعی دارند با استفاده از مواد و مصالح با کیفیت سازه ای بسیار سبک و ایمن بسازند. این مسئله علاوه بر سقف، در برخی دیگر از ناحیه ها از جمله اسکلت و پوشش دیوار ها نیز حائز اهمیت است.

هزینه و قیمت اجرای سقف شیروانی سوله

در هزینه اجرا و نصب سقف شیروانی سوله عوامل مختلفی دخیل هستند. نوع سقف و مساحت آن از عوامل متاثر در هزینه اجرای این نوع سقف ها هستند. لازم به ذکر است که عواملی همچون نرخ ارز و نوسانات بازار نیز ارتباطی مستقیم با هزینه نصب و اجرای سقف های شیروانی دارند.

نحوی پوشش سقف سوله با ورق گالوانیزه

یکی از مهم ترین قسمت های سازه در ساختمان سازی، نصب سقف و در واقع نحوه اجرای آن است. چندین سال است که از ورق های گالوانیزه در ساخت سقف های شیروانی استفاده می شود. به همین علت این ورق ها محبوبیت بسیار بالایی میان مجریان این سقف ها کسب کرده اند. 

یکی از مهم ترین نکات در نصب این سقف ها تعیین میزان شیب سقف سوله است که طبق استاندار های سازمان نظام مهندسی منطقه شما و نیز بر اساس آب و هوای منطقه شما تعیین می شود. توجه به تمامی این نکات و استاندارد های لازم نیازمند حضور مهندسینی با تجربه و کاربلد است. همانطور که گفتیم نصب و اجرای این سقف ها از اهمیت بالایی بر خوردار است که باید توسط متخصص و مجریان در زمینه مربوطه انجام شود.

نمونه کار سقف شیروانی سوله

 اجرا و نصب سقف شیروانی سوله در تهران

همانطور که می دانید، سقف سوله ها نقشی بسیار مهم و حیاتی در نگهداری مواد موجود در آن ها دارند، بنابراین اجرا و نصب این سقف های شیروانی باید مطابق با استاندارد های روز باشد. انتخاب متریال و مصالح با کیفیت و مرغوب در نصب و اجرای سقف این انبار ها بسیار مهم است، بنابراین مهندسین مربوطه باید تجربه و اطلاعات لازم در انتخاب این نوع مصالح و نیز نصب و اجرای آن ها را داشته باشند همچنین شما میتوانید از بام ساز کمک بگیرید و بر روی دکمه زیر برای تماس با ما کلیک کنید

 مراحل و نحوه ی اجرای سقف شیروانی سوله

نصب و اجرای سقف های شیروانی سوله به تجربه و مهارت بسیار بالایی نیازمند است. بنابراین قبل از هر اقدامی بهتر است با نصاب و مجری با تجربه در این زمینه مشورت کنید تا از بروز هرگونه نقص و اشکال در نصب این سقف ها جلوگیری شود.

تمامی مراحل نصب و اجرای این سقف ها از جمله قاب بندی که اصلی ترین و مهم ترین اقدام در راه اندازی این سقف ها به حساب می آید باید کاملا مطابق با اصول خاص خود باشد.

بنابراین راه اندازی سقفی شیروانی برای سوله باید توسط متخصصی کاربلد انجام شود تا علاوه بر ایمن کردن سوله از ایجاد آفات و صدمه برای مواد موجود در آن جلوگیری کند. با توجه به نکات ذکر شده می توان گفت به دلیل اهمیت بسیار بالای سقف های شیروانی برای سوله مجری و مشاور اجرایی این سقف ها باید از تمامی استاندارد ها و اصول خاص پیروی کند.

فیلم نمونه کار سقف شیروانی سوله

سوالات متداول درباره نصب و اجرای سقف شیروانی سوله

ورق ها سقف خرپا معمولا ورق سینوسی گالوانیزه ضخامت ۵ دهم و ۶ دهم میباشد و تنوع فرمینگ هم دارد مانند ذوزنقه و شادولاین

پوشش های مختلفی داریم برای شیروانی ولی بهترین نوع پوشش ساندویچ پانل سقفی است که بخاطره هزینه بالا زیاد مورد استقبال نمیگیرد ولی جایگزین آن مثل ورق های طولی برش ذوزنقه ،سینوسی،ورق کرکره گالوانیزه است

بله سوله خرپای خیلی مقرون به صرفه تراز صنعتی میباشد و ۵۰درصد در هزینه به شما کمک میکند که مبلغ قابل توجه ای هست.

دکمه بازگشت به بالا