اجرای سقف شیروانی

نحوه انتخاب رنگ پوشش بام

شیوه انتخاب بهترین رنگ پوشش سقف چیست ؟

یکی از عوامل مهم در ظاهر و نمای ساختمان همواره نمای پوشش بام می‌باشد. گاها برای کاربران این سؤال پیش می‌آید که چه عواملی در نصب پوشش‌های بام علی الخصوص پوشش سقف‌های شیبدار مهم است. همیشه اطمینان از انتخاب صحیح پوشش سقف‌های شیبدار یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کارفرما و طراحان است. نکات بسیار مهم و برجسته‌ای در این زمینه وجود دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

سقف شیبدار رنگی

پوشش سقف شیبدار مرغوب و با کیفیت با نصب مناسب سال‌های سال برای شما خواهد ماند به همین دلیل پوشش مناسب و اجرای پوشش بام می‌تواند مسئله بسیار مهمی محسوب شودو همچنین می‌تواند علاوه بر زیبایی ظاهری، بهره وری انرژی و صرفه جویی انرژی را نیز برای شما به ارمغان آورد.

تناسب رنگ پوشش بام و دیگر اجزای سازه

یکی از مهمترین مواردی که باید به آن اشاره کرد تناسب رنگ پوشش بام و دیگر اجزای سازه می‌باشد. رنگ‌های تیره در نمای ساختمان ظاهری زیبا و چشم نواز ایجاد می‌کند. اما به توصیه طراحان بهترا تس در کنار نمای مشکی یا تیره از رنگ‌هایی همچون خاکستری یا آبی استفاده کرد که تنالیته زیبایی را ایجاد می‌کند. رنگ نمای سبز یا قرمز می‌تواند در پوشش بام نمای چشمگیرتر و برجسته‌تری را ایجاد کند. رنگ‌های روشن مانند قهوه‌ای کمرانگ، کرم و رنگ‌هایی از این قبل جز رنگ‌های خنثی به حساب می‌آیند که در سقف‌های شیبداری استفاده می‌شوند که سازه‌های آن معمولاً تیره رنگ است. اگردر ساختمان‌های سفید یا شیری از رنگ‌های خاکستری ویا قهوه‌ای استفاده شود شمای سنتی به خود می‌گیرد.

بازی با رنگ‌ها

رنگ تیره معمولاً نمای خانه را کوچکتر از آن چیز که هست نشان می‌دهد. پس این مورد را در نظر داشته باشید که رنگ‌ها ممکن است خطای دید ایجاد کنند. حال آنکه رنگ‌های روشن‌تر سازه را بزرگتر نشان می‌دهند. البته این مهم تا مقدار زیادی به محل قرارگیری سازه بستگی دارد.

در نظر گرفتن رنگ پوشش بام سازه‌های مجاور

در انتخاب رنگ پوشش بام حتماً به سقف‌های ساختمان و یا ویلاهای اطراف توجه داشته باشید. از انتخاب رنگ‌های خیلی تکراری یا رنگ‌هایی که با بقیه بام‌های اطراف متفاوت است جدا خودداری فرمایید.

رنگ‌های متنوع شینگل {به فروش خانه توجه کنید}

سلیقه شخصی شما برای انتخاب رنگ پوشش سقف شیبدار بسیار مهم است. پس رنگی را انتخاب کنید که اگر قصد فروش آن خانه را داشتید بعداً مجبور به تغییر رنگ آن نشوید. برای انام این مهم پیشنهاد می‌شود با یک طراح و یا معمار مشورت کنید.

انتخاب رنگ در پوشش سقف شیبدار

امروزه  با توجه به پیشرفت روز افزون صنعت پوشش بام و همچنین تنوع در عرضه محصولات پوشش بام،  بیشتر از پوششهای مدرن و جدید مانند شینگل در انواع شینگل لانه زنبوری، شینگل رولی و شینگل طرح آجری استفاده می‌شود. این شینگل ها هزینه نصب کمتر و به نسبت ارزان‌تر از نمونه‌های پوشش بام دیگر هستند. همچنین عایق بودن این گونه شینگل ها علاوه بر زیبایی بالقوه یکی دیگر از خصوصیات مهم شینگل های سقفی ساخته شده از قیر و سنگریزه‌های معدنی خودرنگ می‌باشد.

عواملی نظیر زیبایی یا موارد فنی ممکن است منجر شود که شما سقف شیبدار با شیب کم را برای سقف ویلا یا خانه خود انتخاب کنید. در هر صورت شرکت پوشش بام ساز آماده است که راهنمایی‌های لازم جهت انتخاب بهتر را خدمت شما ارائه نماید.

شرکت پوشش بام ساز با بیش از چهل سال تجربه در طراحی و پیاده سازی انواع سقف و پوشش سقف شیبدار می‌تواند در تصمیم گیری‌های شما بهترین مشاور و همراه باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *