ورق شینگل

نگهداری از شینگل در فصل بهار

نکات نگهداری از شینگل در فصل بهار

بعد از گذشت فصل زمستان نوبت به شروع فصل پر رنگ و زیبای بهار می رسد. بعد از پایان یافتن فصل بارش برف، یخ زدگی سقف شیبدار، بادهای سرد و ذوب شدن برف های پوشیده شده بر روی سقف شیب دار، حالا زمان مناسبی است که سقف شیبدار پوشیده با شینگل خود را بررسی نموده و در صورت نیاز تعمیرات لازم را اعمال نماییم. فصل زمستان زمانی است که برای سقف شینگل مشکلات زیادی ایجاد می شود. لذا می بایست بعد از پایان یافتن فصل زمستان سقف شینگل خانه را حتما به طور کامل بررسی نمائیم.

بررسی فضای بیرونی سقف شیبدار

خیلی از مشکلاتی که برای شینگل سقف های شیبدار ایجاد می گردد از خارج ساختمان قابل بررسی و رویت می باشد. آیا می توانید مشکلاتی که در زیر ارائه شده است، در شینگل سقف شیب دار خود پیدا نمائید؟ در صورتیکه یکی از این موارد را در سقف شیبدار خود مشاهده نمودید حتما به دنبال برطرف کردن آن باشید.

 از بین رفتن و یا از دست دادن میخ های شینگل: در صورتی که شینگل ها، میخ هایی که برای نصب آنها استفاده شده است را از دست داده باشند، باید در اسرع وقت به دنبال برطرف کردن و جایگزین نمودن میخهای مربوطه باشید.

 

از بین رفتن میخ در شینگل

موج برداشتن وکج شدن شینگل سقف: در صورتی که شینگل سقفی در تعداد زیادی موج برداشته باشد و یا کج شده باشد می توان به تعویض و تجدید شینگل سقفی فکر نمود.

موج برداشتن و کج شدن شینگل

گم شدن و یا کنده شدن شینگل سقفی: در صورتی که شینگل سقفی کنده شود می بایست آن را جایگزین کرد و یا دوباره نصب نمود.

کنده شدن شینگل

رویت جلبک و یا خزه: در صورتی که جلبک و یا خزه بر روی سقف شیبدار رویت شود باید با مواد شوینده شیمیایی سقف را پاکسازی نمود.

وجود جلبک بر روی شینگل

شینگل های بدون گرانول: در صورتی که گرانول شینگل از بین برود باید تجدید شود و یا شینگل مجدد نصب شود.

از دست دادن گرانول در شینگل

کم دادن و یا باد کردن شینگل: در صورتی که شینگل سقفی شکم داده باشد، باید از کمک یک متخصص برای ترمیم آن استفاده نمود.

شکم دادن شینگل

بررسی باز بودن مسیر خروجی آب: در صورتی که مسیر جاری شدن آب بر روی سقف مسدود شده است باید سریعا در راستای پاک سازی این مسیرها اقدام نمود.

باز بودن مسیر خروجی آب از روی شینگل

بررسی فضای داخلی سقف شیبدار،زمانی که می خواهیم از سلامت سقف شیبدار مطمئن شویم، نباید تنها قسمت خارجی سقف شیبدار را بررسی نمائیم. بلکه می بایست قسمت داخلی سقف شیبدار را نیز ارزیابی کنیم. در صورت رویت هر یک از موارد زیر بهتر است به دنبال برطرف کردن هر چه سریعتر این مشکلات باشیم و یا از یک متخصص برای رفع آنها کمک بگیریم.

 بررسی عدم وجود محل نشتی آب مخصوصا کنار دودکش: در صورت رویت نشتی در سقف شینگل باید بدنبال یافتن و بستن محل این نشتی ها باشید.

وجود محل نشت از شینگل در کنار دودکش

شکستگی بر روی تیرک های سقفی: در صورت رویت شکستی بر روی تیرکهای سقفی می بایست به فکر تعمیر و یا تعویض تیرک باشید.

شکستگی بر روی تیرک های سقفی شینگل

رویت شکاف بر روی سقف چوبی: در صورتی که شکافی بر روی سقف چوبی دیده شود، باید هر چه سریعتر مشکلات آن را تا شروع فصل بارندگی بعدی برطرف نمود.

شکاف بر روی سقف چوبی

وجود آثار نم و رطوبت بر روی سقف شیب دار: در صورتی که بر روی سقف شیبدار آثار نم و رطوبت رویت شد، باید سریع بدنبال ایجاد راه تهویه هوا بود که نم و رطوبت از ساختمان خارج شده و در صورت وجود نشتی در سقف، مشکلات آن بسرعت برطرف گردد.

آثار نم در سقف شیب دار

رویت آثار خرابی سقف توسط حیوانات: در صورتی که بخشی از سقف شیب دار خانه توسط حیوانات صدمه دیده است باید سریعا اقدام به برطرف کردن مشکل به وجود آمده نمائیم و محل ورود این حیوانات را به داخل سقف شیب دار مسدود نمود.

خرابی سقف شیبدار توسط حیوانات

رویت روزنه نور در سقف: در صورتی که بر روی سقف روزنه هایی رویت شود که نور بیرون را به داخل ساختمان وارد می کنند، باید سریعا اقدام به پوشش دادن منطقه معیوب نمود.

رویت روزنه نور در سقف شیبدار

در صورتی که بر روی سقف شیبدار شینگل مشکلی پیش آید که حتی بسیار کوچک باشد، مانند خراشیدگی شینگل و یا ترک خوردگی شینگل باید سریعا برای برطرف کردن آن مشکلات اقدام نمود. زیرا تعمیر و ترمیم مشکلات، سبب افزایش طول عمر سقف شیبدار و شینگل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *