پوشش آردواز ویلا

قیمت اردواز رنگی

قیمت آردواز رنگی:

محافظت نمای بیرونی ساختمان در مقابل کثیف شدن به طور به صورت طبیعی گرد و غبار و آلودگی های هوا بر روی نمای ساختمان ها می نشیند مسلما ، پس از تکرار چندین باره این موضوع با نمایی که دیگر مثل سابق دلچسب نیست،روبرو خواهید شد آردواز چتری برای محافظت نمای ساختمان از تجربه این روند بوده و در عین حال به ساختمان جلوه زیبایی می بخشد استفاده از آردواز به عنوان چتر و پوشش محافظ نما به عنوان پوشش ضد آب برای نماهای آجری حفاظت و دوام زیبایی ساختمان را چندین برابر می کند.

از آنجایی که سقف های شیبدار به صورت شیروانی جزو بهترین و پرکاربردترین سقف ها در اکثر موقعیت‌های جغرافیایی می باشد، می خواهیم شما را با آردواز که یکی از بهترین مصالح ساختمانی برای افزایش مقاومت و زیبایی سقف شیروانی می باشد آشنا کنیم. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با انواع ویژگی‌های آردواز مراحل نصب و کاربرد آن تا انتها با ما همراه باشید.

سقف شیروانی:

یک نوع سقف معمول است که در بسیاری از ساختمان‌ها و ویلاها مورد استفاده قرار می‌گیرد، این سقف در ابتدایی ترین شکل خود از دو ضلع شیبدار تشکیل شده است، که یک خط الراس  را ایجاد می‌کنند و با شکل مثلثی که در هر دو انتهای آن تشکیل می‌شود به راحتی قابل تشخیص است. سقفهای شیبدار یک طراحی ایده آل برای مناطقی هستند که شرایط جوی با آب و هوای مرطوب دارند، زیرا می‌توانند از جمع شدن آب در سقف  جلوگیری کرده و آن را به پایین منتقل کند در همین راستا انتقال انتخاب سقف مناسب برای ویلا هم از نظر زیبایی شناختی و هم از نظر عملکرد دارای اهمیت بسیاری است، بنابراین ما در اینجا درباره انواع سقف شیروانی و آردواز ویلا صحبت می‌کنیم .

انواع مصالح سقف آردواز ویلا:

اکنون برخی از انواع متریال  ساخت سقف شیروانی ویلا را در زیر پوشش می‌دهیم:

  • شینگل:

این سقف یکی از رایج ترین مواد ساخت بام شیروانی است که سالهاست کاربرد دارد اما اگر مواد کارآمدتر و با دوام تری در دسترس باشد این سقف کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شینگل مقرون به صرفه است و در رنگ‌های زیادی ساخته می شود که به جذابیت نمای ساختمان می افزاید به خاطر داشته باشید که ینگل در مقایسه با گزینه‌های جایگزین مانند فلز یا سفال یا سنگ هزینه بیشتری را در طول زمان به همراه دارد .

زیرا به مرور زمان نیاز به جایگزینی دارد، سقف شیروانی شینگل معمولاً در هر جایی از ۲۰ الی ۳۰ سال با نگهداری منظم دوام می آورد ،ناگفته نماند این متریال سقف کمک می‌کند تا احتمال بروز نشست  در بام ساختمان کاهش یابد.

  • فلز:

یکی دیگر از انواع سقف آردواز برای ویلاها که در مناطق مستعد آتش سوزی بسیار محبوب است سقف فلزی است های شیروانی فلزی تقریباً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری بوده و به طرز خارق العاده با دوام هستند همچنین به دلیل قابلیت ساختار عالی در برابر ضربه مقاوم است و بسته به نوع فلز مورد استفاده نزدیک به ۴۰ تا ۸۰ سال ماندگاری دارد .

  • چوب :

سقف های شیروانی چوبی همانطور که از نامشان پیداست از چوب ساخته شدند این سقف در عین زیبایی ظاهر طبیعی و سازگاری با محیط زیست دارد، سرونوع بسیار خوبی از چوب است که می‌توان از آن برای بام ویلا از آن  استفاده کرد.

زیرا در عین قوی بودند باعث کاهش مصرف انرژی نیز می‌شود به طور معمول حدود ۲۵ تا ۳۵ سال دوام دارد.

  • سنگ لوح:

یکی از بهترین متریال ها در ساخت سقف شیروانی و آردواز است برای ویلاها اگر می‌خواهید خانه شما ظاهری گران و کلاسیک داشته باشد پس سنگ لوح بهترین انتخاب است.

شکل و فرم این سنگ سبکی شبیه به خانه های فرانسوی و انگلیسی دارد و به ویلای شما جلوی باشکوه می‌بخشد سنگ لوح. می‌تواند به مدت یک قرن دوام داشته باشد، بنابراین احتمالاً نیاز نخواهد بود آن را در طول عمر خود بازسازی کنید متاسفانه سنگ لوح   می تواند در اثر شرایط نامساعد جوی مانند تگرگ آسیب ببیند ،همچنین ممکن است در هنگام قدم زدن بر روی آن به راحتی بشکند.

بنابراین  ضروری است ،در اجرا و نصب آن دقت لازم به خرج دهید اجرای سقف شیروانی ویلا زیرسازی سقف های شیروانی اغلب به مانند هم هستند ولی روسازی معمولاً بر حسب متریال متفاوت است.

یک سقف شیروانی در دو جهت به سمت پایین شیب دارد دو مثلث در سمت راست و چپ در خط عمودی به هم وصل می شود با این تعریف نخست باید با ایجاد یک خرپا ساختار سقف را ایجاد کرد.

  • خرپا:

خرپا را بر طبق نقشه های اجرایی توسط پروفیل های فلزی با ابعاد مشخص در جای خود جوش داده می‌شود ناگفته نماند قبل از اجرای خرپا باید نشیمنی مناسب به مانند کلاف را دورتادور ویلا ساخت تا سقف بتواند با کل ساختمان در برابر نیروهای وارده هماهنگی داشته باشد جنس کلاف می تواند پروفیل فلزی یا چوب باشد .

اهمیت انتخاب نوع متریال مناسب برای سقف شیبدار ویلا:

 کدام یک نوع سقف بهترین است؟

این یکی از چندین  سوالاتی است که در صورت تمایل به خرید سقف جدید ممکن است از خود بپرسید سقف  شما از آنجایی که به زیبایی ویلای  شما کمک می کند از اهمیت زیادی برخوردار است شناخت جنس و متریال سقف به دلیل بازده سرمایه‌گذاری کار بسیار ضروری است.

هزینه تقریبی برای هر متر مربع سقف شیبدار با آردواز همراه با متریال و دستمزد اجرا :

برای اینکه بتوانید یک سقف آردواز داشته باشید و به زیبایی های ساختمان اضافه کنید باید از بهترین متریال برای سقف شیبدار استفاده کنیم متریال های تولید شده برای سقف ورق های گالوانیزه ایرانیت، سیمانی و یا تایل های سفالی می باشد.

البته ورق های گالوانیزه انواع گوناگونی دارد که بر حسب نوع ورق و لایه از یکدیگر متفاوت است. بهترین متریال برای سقف شیبدار طرح سفال پرچین آردواز، طرح پیانو و شینگن میباشد. مراحل اجرای سقف شیبدار و همچنین در نظر داشتن متراژی که می خواهید در آن طرح را اجرا کنید.را در نظر داشته باشید که در قسمت های ورودی و تراس باید لبه های سقف  جلوتر از بنا جاگذاری شود تا باران  وارد حریم خانه نشود .

  •  ناودان هایی را انتخاب کنید که قطر مناسب با میزان بارندگی منطقه داشته  باشد و درزبندی و عایق بندی صحیح سقف  دقت داشته باشیم.
  •  یا کوچکترین روزنه ای برای ورودی آب نداشته باشد، با در نظر گرفتن تمام این ها توسط کارفرما سپس با طرح مناسب و متریال انتخاب شده مبلغی را تفاهم میکنیم .
  • یعنی با مشخص کردن قیمت نهایی و میزان حجم کار و متریال محاسبه شده ضربدر قیمت توافقی می‌شود و قیمت نهایی معلوم می‌شود. نحوه محاسبه به صورت متر مربع است که شامل  مساحت نما ،پوشش سقف، دامنه و لمبه هست .
  • اجرای سقف با زیر بنای ۶ در ۶ متر مربع ابتدا از یک طرف یک دامنه برای سقف های شیبدار در نظر گرفته می‌شود را اضافه می‌کنند یعنی زیربنای ۸۰۸ محاسبه میشود.
  •  بر حسب میزان شیب سقف درصدی به کار اضافه می‌کند و برای شیب   ۲۵ درصد ،۲۰ درصد را مساحت سقف ضرب می‌کند .
  • قدم بعدی در محاسبه نمای دور کار با ارتفاع معمولا از ۳۰ تا ۵۰ سانتیمتر است که در محیط کار ضرب میشود چون ما در اینجا یک مربع را در نظر گرفته‌ایم اندازه یک بررا ضربدر   ۴ می کنیم و سپس در ارتفاع ضرب  می‌کنیم.
  •  ارتفاع ۳۰ سانتیمتر گرفته شده است، در نهایت اندازه دامپای زیر دامنه سقف را محاسبه می‌کنیم، برای دیدن این کار باید اندازه محیط سقف خانه را با عرض دامپا   جمع میکنیم عرض دامها در این مثال یک متر است . بعضی از سقف سازان متراژ به ۲ و نیم برابر می‌کند و مساحت کل را به دست می‌آورد و از این فرمول استفاده نمی‌کند به این ترتیب شما می توانید هزینه تقریبی برای هر متر مربع سقف شیبدار همراه با متریال آردواز و دستمزد اجرا را بدست آورید.

یک دیدگاه

  1. سلام عرض ادب به اکیپ مجرب و با تجربه بام ساز

    بنده قیمت اردواز سیمانی خواستار هستم
    تقریبا متراژ من ۴۰متر مربع هست ممنون میشم قیمت رو اعلام فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *