پوشش آردواز ویلا

قیمت سقف شیروانی آردواز

اگر که در حال ساخت و ساز و یا تعمیر سقف خانه ی خود می باشید، لازم است تا اطلاعاتی در رابطه با انواع مصالح ساختمانی و قیمت سقف ها برای مثال قیمت سقف آردواز و یا… بدست بیاورید. ما در این مقاله در تلاشیم تا شما را با این گونه مصالح مربوط به سقف، انواع آن ها و همچنین هزینه ها و قیمت های آن ها آشنا کنیم تا انتخاب نوع آن را برای شما راحت تر کند.

پیش از پرداختن به قیمت این گونه از سقف های ساختمانی بهتر است تا ابتدا در رابطه با انواع مصالح ساختمانی آردواز فلزی و یا سیمانی کسب اطلاعات کنید. آردواز به طور کلی نوعی از مصالح ساختمانی می باشد که به منظور زیبایی برای پوشاندن سقف ها و یا حتی محافظت از نمای اصلی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی قیمت سقف آردواز، با توجه به کارایی های آن کاملا مناسب به نظر می رسد.

ورقه های این آردواز ها را اصولا به صورت پله پله ای و با شیب های گوناگونی در بخش های بالایی ساختمان ها و بر روی نمای اصلی این ساختمان ها، در قسمت های بالایی پنجره های ساختمان ها، سقف ساختمان های ویلایی، پوشش ها و سقف های آلاچیق ها، اتاقک های کلبه ای، سر در ورودی اصلی مجتمع ها و آپارتمان ها و… نصب و اجرا می گردند.

پوشش ها و سقف های آردواز علاوه بر ایجاد زیبایی خاصی در نمای ساختمان و مناسب بودن قیمت سقف آردواز، چتری به حساب می آید برای حفاظت و دوام و ماندگاری بیشتر درب های ورودی ساختمان ها و سیستم های اتوماتیک و همچنین سپر مناسبی در برابر برف و باران بشمار می رود. ورقه های این نوع مصالح ساختمانی یعنی آردواز ها، در ابتدا رنگ شده نیستتند و در ظاهر رنگی شبیه به رنگ بتن دارند اما توجه کنید که این سقف ها قابلیت رنگ پذیری داشته و می توان آن را به رنگ دلخواه و متناسب با نمای ساختمان در آورد.

استفاده از کنیتکس

کمی قبل به این موضوع اشاره کردیم که می توان مصالح ساختمانی آردواز را به هر رنگ دلخواهی تغییر داد، در واقع این رنگ آمیزی و تغییر رنگ به وسیله کنیتکس صورت می گیرد که هزینه ی ان بر روی قیمت سقف آردواز محاسبه می شود. همچنین کنیتکس را می توان علاوه بر رنگ آمیزی این مصالح ساختمانی، به منظور استحکام سازی و محکم کردن بیشتر آردواز نیز مورد استفاده قرار داد. به طور کلی پس از اجرای آردواز، رنگ کنیتکس به صورت لایه های یکنواختی بر روی این مصالح پاشیده می شود و ظاهری چشم نواز و دلخواه را برای نمای ساختمان شما ایجاد می کند.

نحوه محاسبه متراژ مورد نیاز و قیمت مصالح ساختمانی آردواز

به طور کلی اندازه گیری سقف مورد نظر و محاسبه ی هزینه اجرای آردواز سیمانی و یا نوع فلزی آن و قیمت سقف آردواز بر حسب متر مربع محاسبه می شوند. برای محاسبه ی اندازه ی سقفی که آردواز بر روی آن قرار است اجرا شود، ابتدا باید طول در عرض سطح نمای ساختمانی و لمبه و یا دامپا و همچنین پوشش سقف این ساختمان ضرب گردد و سپس این اعداد بدست آمده با هم جمع گردند و بعد از آن نیز مجموع آن ها را در قیمت پایه ای که در قرارداد مورد توافق قرار گرفته شده است، برای انجام و اجرای این نما و همچنین محاسبه هزینه اجرای آردواز، ضرب گردیده و نهایتا نیز هزینه و قیمت نهایی کار انجام گرفته مطابق با قرارداد بین طرفین بدست می‌ آید.

برای مثال به منظور محاسبه قیمت سقف آردواز سیمانی و یا فلزی اجرا شده با زیر بنای 8 متر در 8 متر و با توجه به دامنه ای که معمولا به منظور سقف های شیب دار در انواع ساختمان ها در نظر گرفته می شود، به صورت 10 متر در 10 متر می باشد و اگر هم با شیب معمولی ای یعنی 25 درصد محاسبه شود، حدود 20 درصد به حاصل ضرب 10 در 10 اضافه خواهد شد.

به عبارت دیگر این متراژ برابر می باشد با  10*10*20%= 120 متر مربع و همچنین هزینه اجرای آردواز نیز طبق این متراژ مورد محاسبه قرار می گیرد.

سپس نیز برای محاسبه قیمت سقف آردواز، نمای اطراف کار سقف های این ساختمان های مورد نظر که به صورت پیشانی ای با ارتفاع می باشند، عموما 30 سانتی‌متر تا 50 سانتی‌متر در محیط کار که 10*4 است مورد ضرب قرار می گیرد.

مشخصات کلی آردواز ها

  • طول: 60 سانتی‌متر
  • عرض: 30 سانتی‌متر
  • تعداد موجود در هر بسته: 10 برگ
  • تعداد برگ مورد استفاده برای هر متر مربع: 17 برگ
  • وزن هر یک برگ آردواز: 1 کیلوگرم
  • وزن هر متر مربع آردواز بکار برده شده: 17 کیلوگرم

مراحل طراحی، اجرا و نصب آردواز ها

به این موضوع حتما دقت کنید که هزینه نصب این گونه سقف ها بر روی کلیت قیمت سقف آردواز محاسبه می شود. بنابراین حتما نصب آردواز بر روی سقف ها را نصاب متخصص بسپارید.

  • اولین مرحله ی اجرا و نصب این آردواز ها، طراحی دقیق و اصولی آردواز ها با توجه به اندازه های سقف و نوع ساختمان ها، کلبه، پنجره، آلاچیق و یا… می باشد.
  • بعد از طراحی این آردواز ها برای سقف ساختمان ها، باید به تهیه و آماده‌سازی مصالح آردواز ها با توجه به طراحی های انجام شده پرداخت.
  • مرحله ی بعد از آماده‌سازی این مصالح ساختمانی، انجام و اجرای زیرساز های فلزی بر روی سقف ساختمان می باشد.
  • در مرحله ی بعد برای اجرای آردواز فلزی و یا سیمانی، باید به انجام و اجرای شاسی کشی همچنین زیرسازی چوبی، با فاصله ای کاملا مناسب و مورد نیاز پرداخت. این فاصله نیز باید حداقل 20 سانتی‌متر و یا بیشتر باشد.
  • مرحله ی بعدی، نصب این مصالح ساختمانی یعنی آردواز های فلزی و یا سیمانی با رعایت استاندارد های لازم و همچنین رعایت نکات ایمنی می باشد.
  • و در آخر نیز باید به نصب و اجرای فلاشینگ ها و تیزه ها جهت آب بندی پرداخت.

 

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام جناب زاهد
    برای اجرا شیروانی هر متر مربع شروع کارها از ۶۰۰هزار تومان شروع میشود
    ولی چون شرکت بام ساز فعالیت خود رو بیشتر در تهران و اطراف تهران است
    شما میتوانید با بنده تماس بگیرید
    و باهم توافقی همکاری کنیم
    فرهمند هستم

  2. با سلام
    لطفا جهت اجرا در شیراز قیمت ونحوه اجرا مشخص فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *