قیمت اجرای هر متر مربع مربع سقف شیروانی

سخت شیروانی از مهمترین ستون‌های هر ساختمان سقف آن است، ساختمانها با سقف معنا پیدا می کند در غیر این صورت فقط ساخته شده از حصار متمایز کننده می باشد و دارای مدل های مختلفی از قبیل تیر دال، سقف شیروانی و انواع سایر می باشد .

  • همچنین دارای متریال مختلف می باشند که نوع متریال مصرفی برای هر کدام از آنها بر اساس پلان ساختمان به دست می آید معمار و یا طراح ،با مشورت صاحب ساختمان انتخاب می‌شود به علاوه رنگ‌ها نیز به همین شیوه تعیین می‌گردد .
  • یکی از عوامل مهم برای هر سقف  وزن آن است که باید به آن توجه مخصوص گردد.

 سقف شیروانی:

وزن هر سقف  و متریال مصرفی در آن ارتباط دارد با مصالح  مصرفی در آن،  و هرگونه سقف  متفاوت بوده و هر کدام از مسائل مختص خود را دارد.

به علاوه ، هر کدام از آنها باید توسط مهندسان و متخصصان مشخص شده باشد و در محاسبات سازه ای ساختمان درج گردد، در صورتی که در حال بازسازی ساختمان و یا فقط سقف  هستید. باید دقت داشته باشید که سقف  جدید نسبت به نوع کهنه آن بیشتر نشود ،در غیر اینصورت مشکل ایجاد می شود و امکان آن دارد هزینه زیادی را برای جایگزین کردن سقف جدید متحمل شویم .

  • بی گمان سقف ها سالیانه احتیاج به مراقبت دارند و چه داخل ساختمان و چه بیرون، متعلقات ساختمان باید چک شوند عیب های احتمالی مانند شاسی کشی رفع گردد.
  •  برای محافظت از سقفها و یا زیباتر ساختن آنها در درون ساختمان می توان از گونه سقف کاذب استفاده نمود.

نکاتی در مورد مصالح مصرفی سقف شیروانی:

لازم به ذکر است که یک سوژه در مورد کل متریال ها صدق می‌کند ،آن مورد این  است که اگر مصالح مصرفی به واقعیت طراحی گردند و در شرایط محیطی صحیحی نصب شود به زیبایی و نکوداشت از ساختمان مورد عقیده محافظت می کند و سقف شیروانی آن ساختمان را از هر گزندی در امان نگه می‌دارد.

  •  تمامی.  متریالهای  بالا به کاربرد در ساخت شیروانی نزدیک  است و می توانند وظیفه  محافظت خویش را به سالم نگه داشتن و مقاوم داشتن  ساختمان شما کمک کند.
  •  شما می توانید با کسب اطلاعات کافی درباره تمام مصالح بهره گیری در این محصول که انتخاب عالی مطابق با سلیقه خودتان داشته باشید.

 آشنایی با انواع مدل های سقف شیروانی:

سقف های شیروانی مدل های مختلفی را دارا  می باشد که هر کدام از این مدل ها ویژگی های خاص خود را دارد و در پیوستگی مطلب به گونه‌های مدل ها و ویژگی ها ، آنها می‌پردازیم.

 سقف شیروانی کامپوزیتی و یا آسفالتی :

جنس سقفهای شیروانی کامپوزیتی از آسفالت می‌باشد، به کار گیری آسفالت در سقف شیروانی اغلب در کشور ایالات متحده رواج دارد قیمت مدل ارزان و مقرون به صرفه می باشد و به آسانی نصب می گردد و امروزه کامپوزیت های این مدل در بسیاری از کمپانی های گوناگون با رنگ ها و سبک های مختلف فرآوری می‌شوند.

 شیروانی با تایل های سفالی:

استفاده از متریال سفال در سقف قدمت  طولانی داشته و از گذشته تا به امروز دارای طرفداران ویژه خود می باشد این حساب حال کهنه به نمای ظاهری ساختمان می‌بخشد، نکته مهمی که در سقف سفالی باید به ان دقت شود  این است که سفال قیمت بالای دارد و زیاد شکننده است ولی گزینه دلخواه و زیاد خاصی می باشد. استفاده از مدل سفالی برای ساختمان هایی با نما کهنه پیشنهاد می شود.

شیروانی با تایل های بتنی :

سقف های شیروانی با تایل های بتنی شباهت زیادی با گونه و شناسه‌های تایل های سفالی دارند -مدل بتنی دارای پایداری فوقانی است و از لحاظ ظاهری بسی. مانند تایل های سفالی بوده با این تفاوت قیمت پایان یافته آن خیلی خیلی کمتر از مدل سفالی می‌باشد تایل های بتنی را حتی می توان تهیه و مورد استفاده قرار داد.

سقف های شیروانی با تایل های سنگ لوح:

دارای زیبایی ویژه و بی‌همتا می‌باشند در ضمن مقاومت بسیار بالایی دارند تا یل سنگ لوح با خیلی از استانداردهای ظاهری ساختمان ها مطابق بوده و تکمیل کننده خوبی برای انواع سبک های امروزی و قدیمی می باشد. ارای قیمت  بالا بوده ولی دارای زیبایی و دوام چندانی نسبت به سایر مدل های گفته شده می باشد.

سقف شیروانی با تو فال چوبی:

نوع توفال چوبی در گذشته بسیار گ زیاد بوده اما امروزه محبوبیت گذشته را ندارد و خیلی کاربرد ندارد این محصول نسبت به دیگر متریالها درجه اشتغال پذیری زیادی دارد و از خاصیت های مهم آن می‌توان به عایق بودن این اشاره نمود این محصول دارای ظاهری کهنه و تاریخی میباشد و برای بهره گیری در ساختمان با نمای کهنه پسندیده می‌شود.

 سقف شیروانی فلزی :

مدل فلزی و نمای فلزی برعکس دیگر مدلها دارای ظاهری نوین و امروزی می باشد. این محصول مثل سایر مصالح مصرفی دارای رنگ‌های گوناگون و سبک های متنوعی نیز می‌باشد،تایل های فلزی به زیبایی با حالتی مدرن تطبیق پیدا می‌کند و توانا می باشد حس و حالی امروزی به چهره ساختمان میبخشد تایل های فلزی قیمت نسبتاً زیادی داشته اما به همین میزان کاربرد های فراوانی دارد.

 سقف شیروانی با پنل های خورشیدی :

استفاده از پنل های خورشیدی برای سقف شیروانی در واقع گزینه مناسبی است ،گزینه جایگزین کردن این پنل ها با دیگر مصالح را دارد ،پنل های خورشیدی همنشین ، محیط زیست هستند و آنها را به راحتی روی سقف نصب می کند امروزه قیمت صفحات خورشیدی نسبت به گذشته کمتر شده که این امر قیمت آنها را نسبت به گذشته مقرون به صرفه تر می نماید.

اجرای سقف های شیروانی شیب دار :

یکی از اصلی ترین اجزای ساختمان سقف می باشد در نتیجه زیرسازی سقف شیبدار و شیروانی باید به صورت منظم و دورتادور فضای ،فضاسازی شده باشد این کلاف باید کاملاً به وسیله اتصالات مناسب در اسکلت سازه متصل باشد و در اثر نیروهای جانبی مانند باد از ساختمان جدا نشود، این طرح با توجه به وسط سقف ارتفاع آن طول دهانه آن و مصالح پوشش روی آن با پروفیل های متفاوتی قابل اجرا میباشد.

 پس از ساخت کلاف پیرامونی با توجه به نوع سقف شیبدار و شیروانی یک طرفه به دوطرفه چند طرح و یا غیره مواجه می شویم.

ابتدا بلندترین دهنه مورد نیاز سقف را ساخته و در محل مورد نیاز قرار داده می شود سپس پروفایل های  جانبی جهت ایجاد سقف پروفایل اصلی متصل خواهد شد و این امر تا پایان زیرسازی سقف شیبدار و شیروانی ادامه پیدا خواهد کرد.

اشتراک گذاری این مطلب

مقالات محبوب کاربران

طراحی کف حیاط ویلا
کف حیاط ویلا

یک باغ ویلا زمانی شیک و منحصر به فرد به نظر می رسد که در

آبنمای سنگی برای محوطه
ویلا همکف مدرن

زندگی کردن در یک ویلا خواسته هر فردی می باشد اما در عین حال افراد

انواع آبنمای سنگی باغی و حیاط
آبنما سنگی ویلا

برای طراحی محوطه یک ویلا، ایده های بسیاری وجود دارد که برای زیبایی هر چه

Picture of سعید فرهمند

سعید فرهمند

مدیر شرکت بام ساز با بیش از 30 سال فعالیت خانوادگی در عرصه سقف ویلا و شیروانی در سطح کشور هستم و خوشحالم بتوانم با انجام یک کار حرفه ای برای شما سهمی در زیبایی ویلای شما داشته باشم

‫17 دیدگاه ها

  1. ببخشید حدودا ۲۵ متر ورق و آهن کشی لازم هست برای شیروانی… هزینه اش چقدر میشه

  2. باسلام قیمت دست مزد نصب ورق شیروانی بالمبه ودامپاوسقف کازب هرمترمربع چقدردرمیاد

  3. با سلام لطفا میفر مایید هزینه سف شیروانی آرد واز برای 80 متر چقدر هزینه میبره ممنون میشم

  4. سلام برای یک ساختمان و فقط طبقه دوم را بسازم چکار کنم و اینکه طبقه اول دیوارهاش آجری سی و پنج سانتیمتر است وسطش دوتاستون دارد حدوداچقدرهزینه لازمه تا سقفش شیروانی بشود .واتساب دارید عکس ساختمان را بفرستم راهنمایی کنید اگر شد همکاران یاکسانی را معرفی کنید هزینه آزمون سقف شیروانی ستون ووسایل چقدر میشود دسترسی به ایمیل فعلا ندارم. تشکر. ۰۹۱۸۱۰۸۱۳۵۰. نبی اله ولی پور. کبودراهنگ همدان سپاس فراوان

    1. سلام برای ساختمان 70 متری هزینه سقف شیروانی چقدر در میاد با تشکر

  5. سلاموتبریک سال نو من میخوام یه سوییت رو پشت بام بسازم عرض کارم 9/به طول یازده حدودصد متر مربع خواستم ببینم چقدر در میاد شیروانی صفر تا صد

    1. سلام و عرض ادب خدمت جنابعالی
      جناب نادری عزیز سقف شیروانی صفر تا صد یعنی اسکلت خرپا سازی اهن کشی عایق تور مرغی و پشم شیشه و نصب ورق هر متر مربع از ۶۰۰هزار تومان شروع میشود تا متر مربع …….
      حال بستگی به متریال و مصالح استفاده شده در ساختمان را دارد ؟
      برای اطلاعات کامل تر بنده پاسخگو تلفن همراه هم هستم تا بتونم بهتر کمک تون کنم فرهمند

      1. سلام ی سوال داشتم.قیمت نصب سفال چقدر هست بدون مصالح.ولی طبقه پنجم ساختمان هستش.از طبقه اول خودم باید ببرم طبقه پنجم.۵۰۰ تا سفال سقف هستش.باز کردن سفال.و دوباره نصب.ممنون میشم راهنمایی کنید

  6. سلام
    برای ویلای هفتاد متری برای شیروانی فلزی قیمت تمام شده هر متر مربع چقدر تمام می‌شود.
    در ضمن شما برای استان گیلان هم فعالیت دارید.
    تشکر

  7. سلام
    لطفا ابتدا بفرمائید چه مساحتی میخواید
    این کار رو اجرا کنید تا بهتر بتونم راهنمایی کنم ؟

  8. سلام
    کارهاتون جالبه، من برای پشت بام بخوام پنل بزنم چقدرهزینه اش میشه.

    1. سلام
      برای پشت بام ابتدا از اهن کشی و بعد پانل نصب میشود
      لطفا ابعاد که میخواهید را بفرمائید چند چند است بتونم بهتر راهنمایی تون کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عناوین مقاله!

5/5