پوشش آردواز ویلا

آردواز بالای درب حیاط

آردواز بالای درب حیاط

آردواز بالای درب حیاط به عنوان چتری برای نمای ساختمان به کار برده می شود. به طور کلی آردواز به عنوان پوشش سقف های شیب دار، سردر ورودی ها، اتاقک های کلبه ای، نما و لمبه به کار برده می شود. استفاده از آردواز بالای درب حیاط می تواند نمایی بسیار متفاوت، شیک و خاص به ساختمان بدهد، علاوه بر این می تواند از درب و نمای بیرونی منزل در برابر بارش باران، تگرگ، بارش برف، آلودگی ها و دیگر عوامل جوی محافظت نماید.

  • آردواز بالای درب حیاط را می‌توان در شکل ها و طرح های مختلف طراحی و نصب نمود.
  • بهتر است بدانید که آردواز به عنوان یکی از مصالح ساختمانی مقاوم برای افزایش دوام و زیبا سازی پوشش سقف و سردرب های ساختمان به کار می رود. علت مقاومت آردواز ساخت آن به صورت هفت لایه می باشد.
  • از این هفت لایه، پنج لایه بر روی آردواز و دولایه در پشت آردواز به کار برده می شود.

آشنایی با لایه های آردواز

همانطور که گفته شد ورقه های فلزی آردواز از ۷ لایه تشکیل شده است. تمامی این لایه ها بر روی ورق های فولادی که توسط عمل گالوانیزاسیون ‏ مقاوم سازی شده است؛ به ترتیب با ضخامت کم قرار داده می شوند.

  1. لایه زیرین یا اولین لایه که بر روی ورق گالوانیزه قرار داده می شود زینک آلومینیوم است؛ این لایه باعث می شود تا ورق گالوانیزه در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت چند برابری پیدا کند.
  2. لایه بعد از زینک آلومینیوم، لایه ی اکرلیک رزین است که مانع فرسایش ورقه های آردواز می‌شود. این لایه باعث دوام عمر آردواز می‌شود.
  3. لایه سوم لایه ای چسبناک است که به منظور قرار دادن سنگریزه ها روی ورق گالوانیزه قرار می گیرد؛ این لایه باعث نگه داشتن سنگ ریزه ها شده و قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارد به طوری که در اثر بارش باران و برف های سنگین آسیبی به آن وارد نمی شود.
  4. لایه چهارم مربوط به سنگریزه هایی می باشد که در برابر کدر شدن و تغییر رنگ مقاومت بسیار بالایی دارند.
  5. لایه پنجم نوعی لعاب است که در واقع رویی ترین لایه آردواز را تشکیل می دهد؛ این لایه باعث درخشندگی سطح آردواز و سنگدانه های آن شده و آردواز را در برابر نفوذ گرد و غبار محافظت می نماید.

وجود این پنج لایه باعث شده که آردواز به مقاوم ترین پوشش سقف های شیروانی و سر در ورودی ها تبدیل شود.

طرح ظاهری آردواز بالای درب حیاط

آردواز در طرح ها، رنگ ها و انواع مختلف تولید می شود. با توجه به سلیقه مشتری، نظر نصاب و فروشنده می توان با توجه به محل نصب آردواز مناسب را خریداری و نصب کرد.

  • از آنجا که سردر حیاط عریض بوده و دارای ارتفاع کمی می باشد، می‌توان از آردواز طرح سفال، آردواز پرچین و آردواز پولک ماهی استفاده نمود.
  • آردواز بالای درب حیاط به صورت پرچین ظرافت خاصی به نمای ورودی حیاط می‌دهند.

نصب آردواز بالای درب حیاط

برای نصب آردواز بالای درب حیاط باید با یک نصاب ماهر مشورت نمایید. نصاب قسمت بالایی درب حیاط را بررسی کرده و با توجه به پهنای درب حیاط متراژ لازم را به شما ارائه می دهد. بهتر است بدانید که قطعات آردواز با طول و عرض های مختلفی تولید می شوند. با توجه به طول و عرض قطعات و متراژ محل نصب تعداد قطعاتی که باید خریداری نمایید؛ متفاوت می باشد. با توجه به متراژ محل نصب مرکز فروش آردواز، تعداد قطعات لازم را در اختیار شما مشتریان قرار می دهد.

بعد از تهیه مصالح، نصاب زیر سازی های لازم را انجام می دهد. زیر سازی امری بسیار مهم در هنگام نصب آردواز می باشد؛ اگر این مرحله به درستی صورت نگیرد پوشش آردواز طول عمر چندانی نخواهد داشت. مصالح زیر سازی چوبهای چهار تراش روسی و پروفیل های کشی فلزی می باشند.

چوبهای چهار تراش به صورت عرضی با فاصله حداقل ۳۷ سانتی متر و پروفیل ها به صورت طولی با فاصله حداقل ۸۰ سانتی متر نصب می گردند؛ این مصالح یک شبکه ای را برای چسبیده شدن قطعات آردواز فراهم می نماید.

بعد از زیر سازی فلزی، نوبت به شاسی کشی می رسد. در شاسی کشی چوبی یا تیرریزی یک شبکه یکپارچه برای زیرسازی چوب صورت می پذیرد. سپس قطعات آردواز با رعایت استاندارد نصب می شوند؛ نصب استاندارد به معنی رعایت دقیق فاصله‌گذاری بین قطعات با رعایت شیب صحیح می باشد. قطعات آردواز باید به صورت صحیح با استفاده از اتصالات باکیفیت به یکدیگر متصل شوند. با توجه به نوع آردواز نحوه اتصال قطعات به یکدیگر می تواند متفاوت باشد، به عنوان مثال در آردوازهای پولک ماهی میخ و گرانپول و در آردواز های پله ای پیچ به عنوان اتصال دهنده در نظر گرفته می شود.

  • آب بندی کردن جدار و دودکش ها بعد از نصب قطعات صورت می گیرد. این مرحله با استفاده از ملات مخصوص آب بندی انجام می شود.
  • ملات آب بندی با استفاده از سیمان، پودر معدنی و پلیمر های امولسیونی تهیه می شود.
  • پس از آب بندی عایق سازی سطح آردواز صورت می گیرد؛ می توان از انواع عایق های رطوبتی، حرارتی و صوتی بر روی آردواز استفاده نمود.

قیمت نصب آردواز به چه عواملی بستگی دارد؟

  • یکی از پرسش های پرتکرار افراد برای نصب آردواز بالای درب حیاط، در خصوص قیمت نصب آردواز است.
  • قیمت نصب آردواز با توجه به طول و عرض محل نصب، وزن قطعات، تعداد قطعات نصب شده، نوع آردواز، نحوه نصب آردواز، عایق های به کار رفته بر روی سطح آردواز بستگی دارد.
  • به طور کلی می توان گفت استفاده از آردواز به سبب مزیت های فراوانی که دارد؛ مقرون به صرفه می باشد.

آردواز طرح سفال چیست؟

برای آردواز بالای درب حیاط، نمونه طرح سفال می تواند بسیار مناسب باشد. آردواز طرح سفال به صورت پر چین به شکل دندانه اره طراحی شده است؛ علاوه بر شکل ظاهری آردواز طرح سفال به سبب رنگی که دارد پرطرفدار و محبوب بوده و با تمامی نماها تناسب دارد.

آردواز طرح سفال با کیفیت های بسیار بالایی در ایران تولید شده و از نمونه های صادراتی به خارج از کشور می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *