پوشش آردواز ویلا

سردری آردواز اجرا و قیمت

 قیمت سردری آردواز و نحوه اجرا

آردواز را در اواخر قرن ۱۹ یک مهندس اتریشی از الیاف آزبست جهت افزایش مقاومت سیمان بهره گرفت، سپس همین الیاف را با مخلوط کردن سیمان با استفاده از دستگاهی که خود آنرا ساخته بود. یک محصول تازه با عنوان ورقه های پرچین و موج دار که امروز آنرا تحت عنوان آردواز می شناسند. آردواز در لغت به معنای سنگ دگرگون است و از آن در صنعت بام سازی بیشتر استفاده می‌گردد که شامل پوششی برای سقف خانه، پوششی برای سردرب حیاط، پارکینگ و ویلا مورد استفاده قرار میگیرد.

امروزه نمای بیرونی ساختمان نیزهمانند معماری داخلی از اهمیت بسزایی برخوردار است. چراکه نمای بیرونی اولین زیبایی یک ساختمان محسوب میگردد که موقع وارد شدن به آن جلب توجه خواهد کرد. سردرب از آن جمله مواردی است که طراحی و معماری بیرونی خانه را کامل می نماید.

شاید در ظاهر شما و رهگذران زیاد درخور توجه نباشد، ولی اگر یک معمار خوش ذوق و خلاق آن را طراحی کند؛ آن زمان است که نمای کلی خانه شما را شیک و مدرن نشان خواهد داد، بنابراین از این موضوع به آسانی نگذرید. سردرب ساختمان شاید در ظاهر یک نقش ریز و کوچک در معماری و طراحی داشته باشد، ولی همین موضوع کوچک زیبایی منحصر به فرد به حیاط و نمای کلی منزل شما می دهد. در این مطلب قصد داریم، به معرفی سردرب آردواز بپردازیم.

با معرفی سردرب آردواز آشنا شوید

آردواز چیست؟

آردواز به ترکیب الیاف معدنی که شامل پنبه نسوز و الیاف مصنوعی که شامل مواد شیمیایی بعلاوه آب می شود، همراه سیمان و آزبست گفته می شود. همچنین به عنوان یک نوع مصالح به کار رفته می شود، جهت زیبایی بخشیدن به نمای ورودی ساختمان و پوششی برای حفاظت از آن نما. امروزه افراد زیادی از این پوشش برای سردرب خانه و به خصوص برای ویلا خود استفاده میکند.

سردرب خانه جزء یکی تاثیر گذارترین و حیاتی ترین نقاط ساختمان به حساب می آید. بنابراین انتخاب و طراحی یک سردرب مناسب برای خانه خود، تاثیر فراوانی در جلب توجه بیننده ایجاد می نماید! یکی از طرح های متنوع و مختلف سردرب خانه آردواز است که در ادامه توضیحات بیشتر خدمت شما ارائه می گردد. سردرب آردواز یک نوع محصول جدید همانند سقف های شیروانی در شمال کشور است که البته همانطور که از اسمش پیداست یک تفاوتی با آن دارد. سردرب آردواز دارای ویژگی هایی است که در ادامه بدان اشاره خواهیم کرد:

  • مقاوم در برابر آب.
  • ضد ضربه.
  • محافظت از درب حیاط در برابر رنگ پریدگی آفتاب سوزان و یا سرما و غیره.
  • مقاوم در برابر آتش.
  • مقاوم در برابر موریانهها.
  • محافظت از انواع نما های ساختمان از جمله؛ نمای سنگ، آجر، سرامیک و غیره که میتواند در برابر برف و باران از ضرر و زیان های احتمالی جلوگیری نماید.در حقیقت نمی گذارد آب ناشی از برف و باران به نمای اجری و سنگی نفوذکند. همچنین همچون عاطفی در برابر گرد و غبار و خاک ناشی از باد ها است.

 

سر درب آردواز ساخته شده از ورق های پرچین می باشد که در برابر آب و هوای نامناسب و شرایط بد جوّی از خسارات به نمای ساختمان جلوگیری خواهد کرد. سایر ویژگی های سر درب آردواز این است که از نشستن گرد و خاک ناشی از آلودگی هوا بر نمای ساختمان پیش گیری خواهد کرد. از این رو با نفود آب یاران موادی تیره رنگ و آلوده بر نمای ساختمان شما برجای میگذارد که با استفاده از سردری میتوان از آن جلوگیری کنیم. همین امر اگر بتدریج ادامه یابد، احتمالا سبب زیان جبران ناپذیر به زیبایی نمای منزل تان خواهد شد و دیگر نمای قبلا را نمایان نمی سازد!

آردواز که نام دیگر سردرب شیب دار یا شیروانی است، به عنوان یک نوع پوشش و چتری در برابر برف و باران است و از فرسودگی هر چه بیشتر نما جلوگیری می کند. آردواز به عنوان نماد زیبایی و جلوه خاصی به خانه شما می دهد!

 

استفاده از سردری آردواز یک محافظ نما محسوب میگردد. دارای پوشش ضد آب برای نماهای آجری، حفاظت و دوام زیبایی ساختمان را چندین برابر می کند. امروزه اغلب از سقف های شیروانی و شیب دار برای مواردی همچون؛ سردرب منازل، سقف سوله، سقف آلاچیق و غیره استفاده میشود. علت اصلی استفاده از این نوع سقف پوشش فلزی مقاوم بکار رفته در ان است. همچنین سردرب آردواز از درعین سبکی از مقاومت بالایی نیز برخوردار است و در شرایط بارانی برای شمال کشور یا نواحی گرمسیری جنوب کشور یک انتخاب مناسب و به صرفه برای شما خواهد بود.

 

انتخاب یک طرح شیک برای سر درب حیاط به چه صورت است؟


 از متریال و ورق های گوناگون سر درب خانه شما باید یکی به دلخواه انتخاب کنید، که پیشنهاد ما به شما آردواز است. اگر خانه نوساز شما در مراحل پایانی قرار دارد و می خواهید به طراحی نمای بیرونی ساختمان خود به ویژه سر درب ورودی بپردازید، ولی نمی دانید چگونه آن را انتخاب کنید! جای نگرانی نیست چون شما می توانید با مشورت یا طرح دلخواه خود (نمونه دلخواه) که از قبل برای آن برنامه ریزی کرده اید را به طراح سردرب بدهید، تا یک نقش کاملا شیک و امروزی با رنگ مورد پسندتان به شما تحویل دهد. در پایان سردرب آردواز را توسط نصاب، جای گذاری نماید.

مدت زمان اجرای سردرب آردواز چقدر می باشد؟

 برای طرح ریزی و ساخت این نوع از سردرب ها که بستگی میزان مهارت معمار و اندازه سردرب آردواز شما دارد. تقریبا در یک هفته کار انجام میگردد.

مصالح مورد نیاز برای ساخت سر درب آردواز:

  • نما پیشانی.
  • ورقه طرح سفال پرچین.
  • تیزه گرد یا هشتی فلزی.
  • دامیا یا لمبه.
  • اهن کش.

استاندارد های ضروری برای ساخت ورق های آردواز

  1. عرض ۳۰ سانتی متر باشد.
  2. طول آن ۶۰ سانتی متر باشد.
  3. استفاده برای هر مترمربع تعداد ۱۷ ورق است.
  4. تعداد ورق در هر بسته آردواز ۱۰ الی ۱۷ است.
  5. میزان وزن هریک از ورق ها ۱ کیلو گرم است.

مراحل اجرای صحیح سردرب آردواز

  1. ابتدا باید مصالح آردواز تهیه شود.
  2. اجرای درست شاسی کشی و زیر سازی چوب با رعایت فاصله استاندارد.
  3. نصب کردن ورقه های آردواز با رعایت کلیه مسائل ایمنی و نکات استاندارد آن.
  4. در نهایت نصب فلاشینگ ها و تیزه ها با رعایت استاندارد ها برای آب بندی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *