پوشش آردواز ویلا

قیمت آردواز سردرب

قیمت آردواز سردرب:

آردواز به سقف  های شیروانی شکل گفته می‌شود که برای سقف آلاچیق ها اتاقکها کلبه ای و یا سر درب ورودی ساختمان ها به کار میرود، که در جهت زیبایی و هم در زمینه حفاظت از ساختمان ها کاربرد دارد.آردواز شیروانی سردرب  با ورق طرح سفال پرچین به دلیل آنکه نصب آجری مانند و طرح‌ریزی دارد انتخاب خوبی برای سر درب ورودی ساختمان است.

پیشانی ساختمان ها در ابعاد با عرض زیاد و ارتفاع کم اجرا می‌شود استفاده از محصولاتی که طرح ریز و چینش آجری داشته باشند بسیار مهم است بافت آجری آردواز نمای یکپارچه به ساختمان ارائه می‌دهد و خطوط بین محصولات را نمایان میکند و نمای بیرونی بنا جذاب تر و جلوه زیباتری پیدا خواهد کرد.

  •  و ورقه های آردواز موجب محافظت هرچه بیشتر از نمای درب ساختمان شما در برابر بارش‌های سنگین برف و باران و تگرگ و آلودگی‌های شیمیایی تغییرات شدید دمایی و خوردگی ها می شود ضمن اینکه این ورقه ها که پرچین نام دارند.
  •  زیبایی نما ساختمان شما را چندین برابر می کند. و در واقع این ورقه ها برای پوشش نما سازه شما یک انتخاب چند منظوره با مزایای بسیار زیاد هستند.
  •  کار و کاربرد آردواز فقط به پوشش سقف شیبدار خانه ها قطع نمی‌شود این ورقه ها در زیبا و بادوام سازی آلاچیق ها اتاقک‌های کلبه ای سر در ورودی مجتمع ها و پارکینگ فضاهای استراحتگاهی در جنگل‌ها و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مراحل طراحی اجرا و نصب آردواز شیروانی سردرب:

  •   به شکل صحیح و مطابق استاندارد به این صورت است طراحی دقیق و اصولی
  • تهیه مصالح آردواز
  • زیرسازی های فانتزی
  •  اجرایی شاسی کشی و همچنین زیرسازی چوب با فاصله مورد نیاز حداقل ۲۰سانت
  •  نصب این محصول با رعایت استاندارد و همچنین نکات ایمنی

مهمترین متریال سردر اردواز:

در حال حاضر اصلی‌ترین متریال جهت پوشش سقف های شیبدار و قابهای فلزی هستند و قابهای فلزی شیروانی در ضخامت های مختلف قابل تولید هستند طرح سفالی و ورقی است که جهت پوشش سقفهای شیروانی آلاچیق و سردر ساختمان به کار میرود.

  • آردواز:

آردواز محصولی است که بر اثر باران یک قطره هم نشتی  نداشته و البته در مقابل باد و تگرگ با حفظ رنگ متفاوت مقاومت خوبی نیز داشته باشد.

این محصولات دارای هفت لایه پوشش بر روی ورق گالوانیزه است این پوشش ها همگون بود و با ضخامت نامحسوس است که علاوه بر زیبایی باعث افزایش کیفیت و دوام این محصول می‌شود از این هفت لایه فولاد پنج لایه روی ورق و دو لایه در پشت ورق قرار می گیرد.

  • رده بندی آردواز:
  1.  اولین تایل ها برای ساختار توان روکشی از زینک آلومینیوم است تا جایی که می‌دانید زینک مقاومت بسیار بالایی در مقابل خوردگی ایجاد می‌کند و باعث طول عمر بالای پوشش آن می‌شود لایه دوم نیز اکریلیک رزین است این لایه مانع فرسایش تایل می‌شود.
  2.  لایه سوم لایه پایه با خاصیت چسبندگی است این لایه باعث نگه داشتن سنگ ریزه ها بر روی تایل می‌شود.
  3.  لایه چهارم سنگریز است برای این کار سطح خارجی تایل با سنگ ریزه هایی که مقاوم در برابر تغییر رنگ در درازمدت هستند پوشیده شده است این سنگریزه طبیعی هستند که با درصد شارژ شده است.
  4.  لایه پنجم آردواز مربوط به لعاب است این لایحه باعث درخشندگی سطح تایل و سنگدانه ها می شود و در عین حال مانع از نفوذ گرد و غبار به خلل و فرج سطح تایل می شود.
  • نکات مهم سقف سردرب آردواز:

توجه داشته باشید اندازه دامنه برای سقف سردر با توجه به منطقه و اقلیم انتخاب می‌شود ،هرچه باران شدت بیشتری داشته باشد دامنه بزرگتر است در قسمت ورودی و تراس باید دامنه سقف جلوتر از  بنا جاگذاری شود.

تا آب وارد حریم خانه نشود ناودانی هایی با قطر مناسب انتخاب کنید تا میزان بارندگی تان را به راحتی هدایت کند چنانچه در منطقه هستند که برف و باران زیاد می بارد حتماً شیب سقف را مناسب انتخاب کنید تا از تجمع آب برف و باران جلوگیری شود به درزبندی عایق بندی صحیح  باش.

د تا با کوچکترین روزانه آب وارد ساختمان شود به خصوص در قسمت اتصال دو شیب توجه داشته باشید نوع ورق انتخابی برای سقف  میزان  قیمت نهایی تاثیر بالایی دارد در نتیجه پوشش سقف مناسب بودن   انتخاب کنیم و با محاسبه تمامی این آیتم‌ها می‌توانید قیمت سقف سردرد آردواز خود را به دست آورید.

  • سردرد چیست؟
  • همانگونه که از اسمش پیداست پوششی است، برای روی درب ها  که به چند روش مختلف اجرا می‌گردد یکی از روش های ایجاد سردر که بیشتر برای اداره جات و شرکت‌ها و موسسات کاربرد دارد اجرای سردرد با استفاده از مصالحی مانند آجر و بلوک و با استفاده از سازه نگهدارنده است.

فلز در اسکلت و کاشی و سرامیک در نمای روی است که جهت نصب تابلو یا اسم و نشان محل مورد نظر به کار می‌رود این روش علاوه بر سنگین بودن سازه ایجاد شده مقاومت کمتری در مقابل عوامل جوی دارا می باشد.

برای رفع این دو مشکل ساختار آن را از سنگ و سیمان به لیت  های فلزی یا صفحات سیمانی سبک‌تر تغییر دادند گرچه مشکل وزن سنگین و مقاومت کم در برابر عوامل جوی برطرف شد ولی از نظر ظاهری از نظر زیبایی و جذابیت و تنوع کمتری برخوردار بود.

لذا برای قسمتهای مختلف سردرها که شامل سه قسمت بیرونی یعنی زیر کار یا لمبه و دامپا قاب دور کار یا نما فلزی و سقف کار که به صورت شیبدار اجرا می شود هزینه اجرایی سردرد از متریال های سبک و با کیفیت به شکل های زیبا و شیک فرم داده و برای هر قسمت مورد استفاده قرار گرفت که علاوه بر وزن کمتر و مقاومت بالا در مقابل عوامل جوی به دلیل قابلیت رنگ پذیری همچنین داشتن  رنگ های مختلف و تنوع طرح ها از نمای زیباتر برخوردار می باشد.

  • مزایای استفاده از سردرب:

نصب سردر بر روی درب های حیاط یا در ورودی و درب پارکینگ می‌تواند از نفوذ بارندگی‌ها و برخورد عوامل خارجی با خود درب  و ایجاد پوسیدگی و رنگ پریدگی در جلوگیری کند و درب دارای ماندگاری طولانی تری می شود اجرای سردرد به جز حفظ درب ساختمان را از نمای ظاهری بسیار شیک و زیبایی برخوردار می کند و به نمای کلی ساختمان رنگ و روی بهتری می بخشد.

  • نحوه اجرای سردرب:

جهت ایجاد سردر و ساخت و نصب سردری ابتدا در سطح صاف بر روی زمین و سازه اصلی یا اسکلت آن که شامل سرهم کردن و کلاف نمایی دور و آهن کشی داخلی و تیرریزی آن است را انجام داد.

قاب نما در سه نوع هلالی به داخل یا بیرون و پل‌ها و سینه کفتری تولید می‌شود و می‌توان در این مرحله و قبل از سنگین تر شدن سردر  آن را روی در و در جای خودش با استفاده از اتصالات مهار کرده و سپس  اقدام به اجرای دامپای زیر و در صورت نیاز ایجاد جای هالوژن جهت نورپردازی کرد.

  • هزینه اجرای سردرد:

حیاط و پارکینگ دامپا انواع مختلفی دارد مثل دامپا فلزی روغنی یا فلزی رنگی یا پی وی سی و چوب که اکثراً لبه های روغنی با ضخامت نیم میلیمتر استفاده می شود که برای استحکام قابلیت جوشکاری آن به قاب نما  نیز وجود دارد سپس می‌توان پوشش روی کار را که می‌تواند از ورق های گالوانیزه یا سیمانی و سفال یا گالوالوم و غیره باشد و نصب کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *