پوشش آردواز ویلا

قیمت هر متر آردواز

سقف آردواز یکی از مقاوم‌ترین و با کیفیت‌ترین سقف‌ها در برابر انواع شرایط جوی است همین باعث محبوبیت استفاده از این سقف در انواع شرایط جوی شده است. در بسیاری از مناطق به دلیل کارایی و همچنین کیفیت بالای این سقف آن را بر روی بالای ساختمان و همچنین نمای آن نصب می‌کنند، از این رو قصد داریم تا در این مقاله بیشتر در مورد هر متر آردوازو همچنین سقف‌های آردواز صحبت کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

سقف آردواز چیست؟

آردواز موادی متشکل است با مخلوطی از سیمان، آزبست، الیاف معدنی، الیاف مصنوعی و همچنین مواد شیمیایی همراه با آب می‌باشد. آردواز به سبب کارایی و کیفیت بالایی که دارد در نمای ساختمان و در مصالح ساختمانی نیز به کار می‌رود.کابرد این سقف در پوشش و نما باعث می‌شود تا بتوان در هر شرایط آب و هوایی از ساختمان محافظت کرد.

آردواز جزء اولین محصولاتی است که برای پوشش سقف‌های شیروانی به خصوص سقف‌های سفالی نیز استفاده می‌شود. شهرت این سقف در بین مشتریان به سقف محافظت کننده است. برای اینکه از این سقف به بهترین شکل ممکن نصب شود ابتدا باید ورقه‌های سقف آردواز را به صورت پله‌ای بر روی یکدیگر و در سطوح بالا قرار بگیرند. در ادامه با استفاده از شیب‌های ملایم نمای ساختمان را با استانداردهای ممکن بر روی نما و همچنین سقف‌های شیب دار سفالی می‌سازند. قیمت هر متر از این سقف بر اساس نوع ذو ضخامت آن در نظر گرفته می‌شود.

همانطور که گفته شد از این مواد بر روی نمای اصلی، سقف ساختمان، بالای پنجره‌ها، پوشش آلاچیق، سردر ورودی، مجتمع‌ها و … استفاده می‌شود. رنگ خاصی برای این سقف در نظر گرفته نمی‌شود و به دلیل مواد به کار گرفته شده در این سقف باعث خواهد شد تا رنگ آن به رنگ بتن باشد. رنگ‌های متفاوت و دلخواهی برای مشتریان وجود دارند که می‌توان برای رنگ کردن بتن‌ها از آن استفاده کرد.

ویژگی‌های خرید هر متر از سقف آردواز

برای اینکه هر متر از سقف آردواز را خریداری کنید باید به چند نکته مهم توجه کنید که در ادامه به تمامی آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • ضخامت سقف
  • جنس ورق
  • رنگ بندی
  • خرید از یک منبع معتبر

در ادامه قصد داریم تا این موارد را به صورت جامع مورد بررسی قرار دهیم.

ضخامت سقف آردواز در هنگام خرید

برای خرید این سقف باید به برخی از نکات توجه داشته باشید که یکی از این موارد ضخامت آن می‌باشد. هرچه ضخامت آن بیشتر باشد در نتیجه قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. به همین دلیل باید در هنگام خید ان به این موضوع دقت کنید که ضخامت سقف و نما با توجه به ضخامت آردواز باشد تا بتوانید بهترین انتخاب را برای شرایط آب و هوایی مختلف داشته باشید.

جنس ورق و سقف آردواز

سقف‌های آردواز به سبب محبوبیت بالایی که دارند در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و همین موضوع باعث خواهد شد تا نمونه جعلی و تقلبی آن نیز در بازار زیاد شود. پس در هنگام خرید حتما با تمامی اطلاعات و آگاهی‌های مورد نیاز اقدام کنید.

رنگ بندی سقف آردواز

توجه به رنگ بندی در هنگام خرید این سقف نیز یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه داشت. از آنجایی که این سقف از رنگ بتنی پیروی می‌کند شما می‌توانید با استفاده از رنگ نمای خود و همچنین به سلیقه آن را با محیط مورد نظر تطبیق دهید. البته موضوع دیگر این است که می‌توانید به راحتی آن را با نمای ساختمان تطبیق دهید زیرا رنگ خاصی برای آن وجود نداشته و شما با سلیقه شخصی قادر به انتخاب آن خواهید بود.

خرید یک متر ورق آردواز

خرید هر متر از این ورق باید از سمت شخص مطمئن صورت پذیرد. هرچه ابعاد انتخابی بیشتر باشد در نتیجه قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. موضوع دیگر اینکه حتما از جنس محصول انتخابی خود اطمینان پیدا کنید تا در نتیجه بتوانید از آن در انواع شرایط آب و هوایی چه سرد و چه گرم و مرطوب آن را بر روی نما و بالای ساختمان نصب کنید.

استفاده از آردواز در حفاظ پنجره‌ها و چارچوب

شاید برایتان جالب باشد بدانید که در حفاظ پنجره نیز از این مواد استفاده می‌کنند. به طوریکه بر روی حفاظ نصب می‌شوند و از انواع آلودگی‌های طبیعی که ممکن است بوجود آید محافظت می‌کنند. در هنگام انتخاب این حفاظ مورد نظر می‌تواند مطابق سلیقه افراد باشد، البته در پنجره‌های چوبی از آهن استفاده نمی‌شود و همین باعث محافظ بیشتر آردواز از پنجره خواهد شد. در هنگام خرید باید این موارد را در نظر بگیرید برای مثال می‌توانید برای اینکه از ورود نور خورشید به درون منزل جلوگیری کنید، می‌توانید به راحتی از این محصول استفاده کنید.

طرح انتخابی برای سقف آردواز

همانطور که در مقاله‌های قبلی نیز اشاره شد، برای اردواز چندین نوع طرح وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از طرح سفالی است. طرح‌های سفالی برای انواع نصب نیز مناسب هستند و همچنین به دلیل نفوذ پذیری کمی که دارند برای شرایط جوی مرطوب بسیار مناسب است.

نکاتی که باید در هنگام خرید آردواز رعایت کنید

همانطور که گفته شد باید شرایط آب و هوایی را در هنگام خرید و نصب این سقف در نظر بگیرید. برای مثال در شرایط جوی مرطوب و بارانی از سقف شیبدار آردواز استفاده کنید. این سقف به دلیل اینکه از ایجاد رد تیره جلوگیری می‌کند به همین دلیل باید جوری نصب شود که از تجمع آب باران و برف جلوگیری کند، یکی از موارد مهم همین است زیرا از زیبایی نما نمی‌کاهد و استحکام آن را نیز بیشتر می‌کند. همانطور که گفته شد در هنگام خرید این سقف حتما به قیمت آن توجه داشته باشید و آن را متناسب با بودجه موجود خریداری کنید.

جمع‌بندی

قیمت هر متر آردواز یکی از موارد اصلی این مقاله بود. همانطور که گفتیم در هنگام خرید آردواز باید مواردی چون استحکام، اندازه و ضخامت آن توجه داشته باشید زیرا این موارد بر قیمت سقف تاثیرگذار خواهند بود. بیشترین استفاده از آردواز در نما و بالای ساختمان است پس سعی کنید تا با توجه به بودجه بهترین آن را انتخاب کنید تا چشم انداز زیبایی را ایجاد کنید.

 

 

یک دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر
    قیمت هر متر اردواز فلزی صفر تا صد برای 80متر مربع ابندی شده برای سمت دماوند جقدر تقریبی هزینه داره
    تشکر میکنم کمکم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *