شیوه ساخت سوله سبک چیست ؟

 

ساخت سوله در صنعت ساخت و ساز امروز بسیار پر طرفدار می باشد. سوله ها معمولا دارای کاربردی صنعتی می باشند. ساخت سوله ها دارای دلایلی متعدد می باشند و برای مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی و ساخت سوله با توجه به کاربرد سوله و همچنین نیاز های مشتریان متفاوت می باشد.

 

ساخت سوله به چه صورتی است؟

سوله های فلزی بر خلاف سوله های بتنی از جنس فولاد  می باشند. میزان فولاد مورد استفاده در سوله های گوناگون متفاوت می باشد. سوله ها عمدتا از ورقه های فولادی که در کارخانه ها در دستگاه های خاصی برش داده می شوند ساخته می شود. در این مرحله ورقه های فولادی به وسیله ی دستگاه ها به یک دیگر جوش خورده می شوند و سپس توسط پیچ و مهره به همدیگر متصل می شوند.

ساخت سوله ی مرغوب بستگی به نوع مصالح استفاده شده دارد. کیفیت ساخت سوله به نوع دستگاه هایی که در ساخت مورد استفاده قرار می گیرد بستگی دارد. بنابر این در ساخت سوله هر چه دستگاه ها از استاندارد بالا تری برخوردار باشد و از برندهای معتبری استفاده شود سوله ی ساخته شده در انتهای کار از استحکام و کیفیت بالاتری برخوردار می باشد.

 

سوله های فلزی :

پس از ساخت اسکلت سوله سوله ها به کارگاه های رنگ منتقل می شوند و با رنگ هایی استاندارد رنگ آمیزی می شوند. پس از رنگ سوله ها به قسمت ساخت و ساز فرستاده  و حمل می شوند. در این قسمت سوله ها تحت فوندانسیون و پی ریزی قرار گرفته و برای نصب آماده می شوند. نصب اسکلت های سوله می بایست توسط متخصصین سوله سازی انجام گیرد چرا که در غیر این صورت ممکن است اجزای سوله نا متقارن شوند و یا زوایای میزانی نداشته باشند.

برای ساخت سوله ای مرغوب کنترل کیفیت در حین ساخت و یا انتهای آن بسیار مهم می باشد. چرا که در حین انجام این کار در صورت وجود هر گونه عیب در ساخت سوله مورد بررسی قرار می گیرد و اشکالات رفع می شود. همچنین استفاده از مصالح و دستگاه های مرغوب در حین ساخت سوله در کیفیت سوله تاثیر مستقیم می گذارد.

 

سوله سازی در تهران

سوله سازی در تهران : سوله سازی در کنار داشتن مزایایی که کماکان همه ی صاحبان صنایع با آن ها آشنایی دارند، یکی از تولیدات و سازه هایی هستند که کمترین میزان آلایندگی را در مراحل ساخت و اجرا به بار می آورند و داشتن همین ویژگی در شهرهای بزرگ، یکی از بهترین مزایایی می باشد که مورد توجه بهره برداران و دوست داران محیط زیست قرار می گیرد.

سوله سازی در تهران به نسبت دیگر شهرهای ایران رواج بیشتری داشته است و همین میزان آلایندگی پایین را می توان در زمره ی مهم ترین این استقبال ها قرار داد.

در ساخت و اجرای سوله ها، به خصوص سوله سبک خرپایی نیازی به داشتن فوندانسیون ها و. انجام مراحل بتن ریزی و خاک برداری و … دیده نمی شود و به همین دلیل می باشد که مقدار استفاده از سیمان و دیگر ملات ها در ساخت این سازه ها به حداقل رسیده و به نحوی با محیط زیست سازگار می باشند.

 

سوله سازی در تهران

سوله سازی در تهران می تواند برای راه اندازی کارخانه های بزرگ و صنعتی نیز بدون داشتن هیچ محدودیتی به یکی از برترین انتخاب ها برای ایجاد فضاهای سربسته و البته وسیع کارخانه داری تبدیل شود و استارت تولید در آن ها با داشتن تمامی امکانات زده شود.

از طرف دیگر به دلیل این که صنایع مختلف در تهران مشغول به فعالیت هستند و میزان تولیدات بسیار زیادی را دارند، و عمده ی آن ها کارخانه جات صنعتی می باشند، نیاز به نصب انواع جرثقیل ها برای بارگیری های آن ها امری ضروری می باشد و بنا به این دلیل که در ساخت سوله سبک امکان نصب جرثقیل ها در سقف و دیوار آن ها پیش بینی شده است، لذا می توان برای ایچاد اکثریت این فضاها دست به عمل سوله سازی در تهران زد و با حداقل هزینه ها در مدت زمانی کوتاه ، فضاهایی با کاربری های مناسب ایجاد نمود.

 

ساخت سوله خرپایی

ساخت سوله خرپایی : این سازه های عمرانی با تنوع زیادی که دارند برای پیشبرد تمامی اهداف صنعتگران طراحی و ساخته شده اند کارفرمایان با انتخاب بجا و مناسب سوله ی مورد نظر خود می توانند تمام انتظارات خود را برآورده سازند .

شرکتی که از تیم طراحی کاردان و آموزش دیده در مجموعه خود استفاده می کند به میزان زیادی کیفیت سازه های خود را تضمین نموده است , این افراد با دارا بودن میزان دانش و اطلاعات جامع از روند کار سهم مهمی در موفقیت مجوعه دارند و می توانند سازه هایی بی نظیر با حداقل محدودیت ها تولید کنند عامل مهم دیگر تجهیزات موجود در کارخانه است هرچه این ابزارآلات به روز تر و مجهزتر باشند کیفیت و دقت سازه نیز افزایش می یابد .

 

سریع ترین روش ساخت سوله

که با سرعت و دقت بالایی صورت می گیرد روش خرپایی است . سوله های خرپایی در حال حاضر بهترین و کامل ترین سوله های موجود در بازار هستند که با فناوری روز دنیا عجین شده اند ساخت این سوله ها در سراسر جهان به قدر فراگیر شده است که عمده ی سازندگان در پروژه های خود از این روش بهره می برند , ساخت پل های عظیم به این روش باعث صرفه جویی در زمان و هزینه های جاری شده است .

طراحی این نوع سوله ها امری حساس است سازندگان باید همواره تمامی جوانب ساخت و طراحی سوله را در نظر داشته باشند و با بکارگیری حداکثر توانایی های خود از نقاط ضعف سوله ها بکاهند تا بتوانند مشتریان خود را راضی نگه دارند .

 

سبک ترین سوله ها  سوله های خرپایی

سبک ترین سوله ها در حال حاظر محسوب می شوند که استحکام به شدت بالایی نیز دارند و همواره از لحاظ میزان کیفیت کنترل می گردند که این کنترل و بازرسی ها قبل , درحین و بعد ساخت نیز صورت می گیرد تا هیچ گونه مشکلی در مرحله ساخت وو بهره برداری سازه پیش نیاید . ساخت پروژها بعد از طراحی سازه و براساس نقشه های تهیه شده صورت می گیرد و سپس عملیات تمیزکاری و آماده سازی انجام می شود و سوله می رود برای اجرا و بهره برداری .

 

اشتراک گذاری این مطلب

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید
در pinterest به اشتراک بگذارید
در reddit به اشتراک بگذارید
در tumblr به اشتراک بگذارید
در digg به اشتراک بگذارید
در stumbleupon به اشتراک بگذارید
در mix به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در pocket به اشتراک بگذارید

مقالات محبوب کاربران

طراحی کف حیاط ویلا
کف حیاط ویلا

یک باغ ویلا زمانی شیک و منحصر به فرد به نظر می رسد که در

آبنمای سنگی برای محوطه
ویلا همکف مدرن

زندگی کردن در یک ویلا خواسته هر فردی می باشد اما در عین حال افراد

انواع آبنمای سنگی باغی و حیاط
آبنما سنگی ویلا

برای طراحی محوطه یک ویلا، ایده های بسیاری وجود دارد که برای زیبایی هر چه

سعید فرهمند

سعید فرهمند

مدیر شرکت بام ساز با بیش از 30 سال فعالیت خانوادگی در عرصه سقف ویلا و شیروانی در سطح کشور هستم و خوشحالم بتوانم با انجام یک کار حرفه ای برای شما سهمی در زیبایی ویلای شما داشته باشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عناوین مقاله!

5/5