توضیحات انواع سقف شیبدار

صاحبان سازه باید مواردی که در مقاله انتخاب سقف مناسب بیان شد را حتما در نظر بگیرند تا بتوانند بهترین انتخاب را در تعیین سقف سازه خود داشته باشند. در انتخاب سقف، گزینه های بسیار زیاد وجود دارند که هر کدام از آنها مزایا و معایبی دارند. تصمیم شما هم باید بر اساس زیبایی سقف باشد و هم وضعیت آب و هوایی منطقه ای که بنای شما در آن قرار گرفته است. سقف های سه گوش هستند پر طرفدارترین سقف در سقف شیب دار می باشد.سقف سه گوش، سقف بسیار متداولی است که می توانید آن را با مصالح متفاوتی رویت نمایید. درهر صورت در ساختن این مدل سقف های شیب دار حتما باید اندازه ی طلایی را مخصوصا در افزایش یا کاهش شیب سقف در نظر گرفت. همانطور که ادوین لوتینس (بزرگتری معمار جهان) همیشه از زاویه 45 درجه در شیب سقف ها دوری جسته است و حتی این اندازه زاویه شیب را اندازه زاویه زشت نامیده است، اگر سقفی با این شیب ساخته شود علاوه بر کمبود زیبایی از نظر ظاهری، از نظر سازه ای نیز سازه ای مناسب نمی باشد. پس اندازه زوایه شیب سقف بسیار پر اهمیت می باشد.

سقف شیروانی نامتقارن (سقف های نمکدانی)

این سقف ها به گونه ای طراحی شده اند که یک طرف سقف بلند تر از طرف دیگر آن می باشد به همین علت نمایی متفاوت از سقف های دیگر ارائه می دهد. این سقف ها برای خانه های مستقل مورد استفاده قرار می گیرد و طراحی این سقف بسیار مدرن می باشد. این مدل سقف به دنبال بدست آوردن شیب بیشتر برای نتیجه به مراتب بهتر می باشد.

سقف مسطح شیب دار (سقف های گمبرل)

این مدل سقف نیز طرح دیگری از سقف های شیب دار می باشد که برای صاحبان بنا وجود دارد. این سقف دارای دو پانل می باشد. زاویه شیب سقف بالاتر به صورت پهن تر طراحی شد در حالی که زاویه ی سقف پایین تر، تندتر می باشد. این باعث شده این سقف نیز به گونه ای متفاوت نمایان باشد.

سقف چهار بر (سقف های منسرد)

درواقع سقف های چهار بر، همان سقف های مسطح شیب دار هستند که دارای چهار پانل سقف باشند. در این مدل سقف در پانل های پایین تر شیب سقف بیشتر و پانل های پایین تر کم زاویه تر هستند. در پانل های پایین تر محفظه ای برای قرار دادن پنجره وجود دارد که باعث ایجاد فضا برای داشتن اتاق می گردد. و قسمت های بالاتر این سقف از فاصله نزدیک قابل دیدن نیست و فقط از فاصله ی دور قابل دیدن می باشد. این سقف فرانسوی می باشد و به صورت سقف مسطح شیب دار در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع سقف هرمی

همانطور که از اسم این سقف مشخص می باشد این سقف به صورت هرم طراحی شده است و دارای 4 پانل می باشد. این سقف ها بیشتر برای مکان هایی بکار می رود که سازه های کوچکتری دارند. دیوارهای این خانه ها متقارن هستند و برای ساختن بسیار آسان می باشند. این مدل سقف ها نه تنها از نظر زیبایی بسیار چشم نواز هستند، بلکه از نظر بهروری انرژی نیز بسیار مطلوب می باشند.

همانطور که در مقاله انتخاب سقف مناسب توضیح داده شد، در انتخاب سقف صاف و شیب دار عواملی وجود دارند که می تواند تصمیم گیری در این ارتباط را تحت تاثیر قرار دهند از جمله: آب و هوا، میزان بودجه، علایق شخصی، بناهای اطراف سازه و … . در این عصر ساختن خانه ها با سقف های صاف ارزان تر است در حالی که سقف شیبدار مزایای بسیار متفاوتی را به صاحبان خود ارائه می دهد که این مزایا به مرور زمان بیشتر هم می گردد.

 

اشتراک گذاری این مطلب

مقالات محبوب کاربران

طراحی کف حیاط ویلا
کف حیاط ویلا

یک باغ ویلا زمانی شیک و منحصر به فرد به نظر می رسد که در

آبنمای سنگی برای محوطه
ویلا همکف مدرن

زندگی کردن در یک ویلا خواسته هر فردی می باشد اما در عین حال افراد

انواع آبنمای سنگی باغی و حیاط
آبنما سنگی ویلا

برای طراحی محوطه یک ویلا، ایده های بسیاری وجود دارد که برای زیبایی هر چه

Picture of سعید فرهمند

سعید فرهمند

مدیر شرکت بام ساز با بیش از 30 سال فعالیت خانوادگی در عرصه سقف ویلا و شیروانی در سطح کشور هستم و خوشحالم بتوانم با انجام یک کار حرفه ای برای شما سهمی در زیبایی ویلای شما داشته باشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عناوین مقاله!

5/5