پوشش آردواز ویلا

اجرای آردواز از طرح سفال

سقف آردواز چیست؟

سقف آردواز یکی از مقاوم‌ترین سقف‌ها در برابر انواع شرایط جوی است همین باعث محبوبیت این سقف در انواع شرایط آب و هوایی شده است. در بسیاری از مناطق به دلیل کارایی و همچنین کیفیت بالای این سقف آن را بر روی سقف‌ها و همچنین نمای ساختمان نصب می‌کنند، از این رو قصد داریم تا در این مقاله بیشتر در مورد این سقف و همچنین اجرای آردواز از طرح سفال آن صحبت کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

“آردواز موادی متشکل است با مخلوطی از سیمان، آزبست، الیاف معدنی، الیاف مصنوعی و همچنین مواد شیمیایی همراه با آب می‌باشد. آردواز به سبب کارایی و کیفیت بالایی که دارد در نمای ساختمان و در مصالح ساختمانی نیز به کار می‌رود تا باعث پوشش، محافظت از سقف و همچنین نمای ساختمان نیز به کار گرفته شود.”

آردواز جزء اولین محصولاتی است که برای پوشش سقف‌های شیروانی به خصوص سقف‌های سفالی نیز استفاده می‌شود. البته این سقف در بین مشتریان به سقف محافظت کننده نیز شهرت دارد. برای اینکه از این سقف به بهترین شکل ممکن نصب شود ابتدا باید ورقه‌های سقف آردواز را به صورت پله‌ای بر روی یکدیگر و در سطوح بالا قرار بگیرند. در ادامه با استفاده از شیب‌های ملایم نمای ساختمان را با استانداردهای ممکن بر روی نما و همچنین سقف‌های شیب دار سفالی می‌سازند.

همانطور که گفته شد از این مواد بر روی نمای اصلی، سقف ساختمان، بالای پنجره‌ها، پوشش آلاچیق، سردر ورودی، مجتمع‌ها و … استفاده می‌شود. به دلیل مواد استفاده شده در این سقف به همراه سفال، رنگ خاصی برای آن در نظر گرفته نمی‌شود اما می‌توان از انواع رنگ برای متفاوت کردن آن استفاده کرد. رنگ‌های متفاوت و دلخواهی برای مشتریان وجود دارند که می‌توان برای رنگ کردن بتن‌ها از آن استفاده کرد.

ویژگی‌های سقف آردواز

همانطور که گفته شد سقف آردواز با کاربرد سفال از یکی مقاومت‌ترین مواد برای سقف و نمای ساختمان است. از ویژگی‌های اصلی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت در برابر آلودگی هوا
  • در نمای ساختمان به صورت یک لایه محافظ کننده عمل کرده و همچنین قادر است که از بسیاری از آلودگی‌های طبیعی جلوگیری کند
  • جلوگیری از ایجاد رگه‌های تیره حاصل از نشت آب باران و برف
  • پوشش ضد آب

مزایای استفاده از اجرای آردواز از طرح سفال

از مزایای موجود در این سقف می‌توان به استحکام و همچنین مقاومت بالا در برابر طوفان اشاره کرد. به همین دلیل است که در هنگام نصب سقف آردواز از سفال استفاده می‌کنند. مقاومت این سقف در برابر گردباد باعث می‌شود تا کارایی و همچنین طول عمر بیشتری برای این سقف وجود داشته باشد. در هنگام نصب این سقف تمام نکات در نظر گرفته می‌شود تا همه لایه‌ها به بهترین شکل یکدیگر را هم پوشانی کنند. این موضوع باعث جلوگیری از ورود جریان هوا به درون و همچنین سطح زیرین سقف خواهد شد.

نصب آردواز سفالی

در هنگام نصب این سقف باید از متعلقاتی استفاده شود تا بتوان شاهد یک سقف مخصوص و یکپارچه بود. یکپارچه بودن و یکدست بودن سقف نقش زیادی در نحوه قرار گیری آن خواهد داشت. شیب دار بودن و یا صاف بودن سقف در اجرای آن نقش بسزایی خواهد داشت و از این رو باید در هنگام اجرای آردواز با سفال به تمام نکات دقت کرد.

از این نوع سقف در هنگام نصب از زیرسازی‌های آهنی و چوبی کمتر استفاده می‌شود. به همین دلیل است که نصب آن به راحتی و بهترین شکل ممکن صورت می‌گیرد. حمل سقف‌های سفالی به دلیل سبک بودن بسیار راحت است و لازم نیست که در هنگام نصب نگران آن باشید زیرا حمل آن نیز به آسانی صورت خواهد گرفت. آردواز سفالی در انواع رنگ و طرح وجود دارند همین تنوع باعث می‌شود تا مشتریان زیادی جذب آن شوند.

تاثیر سقف آردواز با طرح سفال در زیبایی نما

همانطور که گفته شد سقف آردواز در نما باعث زیبایی و همچنین مقاومت در انواع آلودگی‌ها خواهد شد. تاثیر آردواز در نمای ساختمان‌ها نیز کم نیست، برای زیباتر شدن نمای ساختمان‌ها از ترکیباتی مملو از سیمان و دیگر مواد معدنی استفاده می‌شود که علاوه بر زیبای باعث بالا رفتن مقاومت و کیفیت آن می‌شود.

برای رویه این سقف از یک سیمان به نام سیمان کنیتکس استفاده می‌کنند که همین موضوع باعث زیبایی هرچه بیشتر آن خواهد شد. کنیتکس همچنین تاثیر زیادی در محافظت از نما نیز خواهد داشت. در ادامه این مقاله قصد داریم تا مواردی که باید در هنگام خرید این سقف در نظر بگیرید را بیان کنیم.

ویژگی‌های مهم در هنگام خرید آردواز سفالی

در هنگام خرید این سقف باید موارد مهمی را در نظر بگیرید. از جمله موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضخامت سقف
  • جنس ورق
  • رنگ بندی
  • خرید از یک منبع معتبر

در ادامه قصد داریم تا این موارد را به صورت جامع مورد بررسی قرار دهیم.

ضخامت سقف آردواز اجرا شده با سفال

ضخامتی که باید برای این گونه سقف‌ها در نظر گرفته شود باید با توجه به نوع ساختمان و همچنین میزان کاربردی که برای آن وجود دارد در نظر گرفته شود. در این هنگام سوالی که پرسیده می‌شود این است که آیا این سقف تهیه شده از طرح سفال می‌تواند پاسخگوی هر شرایط آب و هوایی باشد یا نه؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت بود می‌توانید آن را خریداری کنید.

جنس ورق و سقف آردواز

در هنگام خرید سقف آردواز سفالی بهتر است که از مشاوره‌های موجود در سایت و همچنین افراد فروشنده استفاده کنید.

رنگ بندی سقف آردواز

توجه به رنگ بندی در هنگام خرید این سقف نیز یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه داشت. از آنجایی که این سقف از رنگ بتنی پیروی می‌کند شما می‌توانید با استفاده از رنگ نمای خود و همچنین به سلیقه آن را با محیط مورد نظر تطبیق دهید. همانطور که گفته شد سفال در رنگ‌های مختلف وجود دارد که همین موضوع تنوع را بالا برده است.

و در آخر؛ خرید از یک منبع معتبر

از تمامی مشاوره‌ها به بهترین شکل استفاده کنید و تمامی مطالب را با دقت مطالعه کنید. به دلیل تنوع بالای این محصول ممکن است نمونه تقلبی آن نیز وجود داشته باشد که بهترین کار این است که در هنگام خرید از فروشگاه‌های معتبر بهره بگیرید.

جمع بندی

اجرای آردواز از طرح سفال موضوع اصلی این مقاله بود. با توجه به موارد گفته شده می‌توانید بهترین انتخاب را به هنگام نصب و اجرای آن داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *