پوشش آردواز ویلا

قیمت آردواز سفالی

قیمت آردواز سفالی:

قبل از پرداختن به قیمت آردواز سفالی، بهتر است شناختی راجب به این مصالح داشته باشید. آردواز یک نوع از مصالح ساختمانی است که در ساخت سقف های شیب دار و شیروانی استفاده میشود.

آرکواز در دو نوع فلزی و غیر فلزی (سفالی و …) به بازار عرضه میشود. آردواز محصولی تهیه شده از سیمان و الیاف است که با هم مخلوط شده و در اثر حرارت بالا و فشار زیاد به شکل صفحات باریک نیم سانتی در آمده و در ابعاد متداول 30 تا 60 سانتیمتری برش میخورند. آردواز سپری در مقابل نفوذ آب ناشی از برف و باران، حفاظی در مقابل کثیف شدن(گرد و غبار و آلودگی های هوا ) در ساختمان میباشد؛ که در نهایت علاوه بر این کاربردها جلوه زیبایی به ساختمان میدهد. آردواز سفالی هم یک نوع از انواع آردواز است که کاربردهای خاص خودش را دارد. قیمت آردواز سفالی، با توجه به نوع استفاده و ترکیب موادی که استفاده میشود متغیر است.

آردواز سفالی:

آردواز سفالی یکی از انواع آردواز میباشد که ترکیب اصلی در ساختن آن گل رس و یا خاک رس میباشد. آردواز سفالی از ورق رنگی و گالوانیزه با ضخامت 4/0 تا 6/0 میل تولید میشود. ورق طرح سفال یا آردواز سفالی بسیار زیبا و سبک است که از دور نمای سفال را ایجاد میکند با این تفاوت که بسیار سبک تر و ایمن تر از سفال بوده و مشکلات سفال مانند شکستگی و پوسیدگی و غیره را ندارد. متریال های استفاده شده برای تولید آردواز سفالی، تایل های سفالی هستند.

در واقع در تولید این آردوازها از ورق هایی از طرح سفال استفاده میشود. ورق های این آردواز، بصورت پله ای و با شیب های متفاوت بر روی سقف شیروانی ساختمان ها و خانه های ویلایی، بالای پنجره ها، و بروی نمای اصلی ساختمان ها نصب میشود. آردواز سفالی از قابلیت شیب قابل تنظیمی برخوردار میباشد و به همین دلیل برای نمای اصلی ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرد. آردواز سفالی استفاده های زیادی را برای مشتریان دارد چرا که یکی از زیباترین و متنوع ترین انواع آردوازها آردواز سفالی است. با توجه به طرح بندی های متفاوت و متنوعی که دارد و خاصیت رنگ پذیری بالایی که انواع این آردوازها دارند همواره در بازار خرید و فروش این مصالح ساختمانی حرفی برای گفتن دارد.

قیمت آردواز سفالی:

آردواز طرح سفال که در تهیه سقف های شیروانی استفاده میشود با توجه به سازه و جنس سازه و موقعیت مکانی که استفاده میشود دارای هزینه های متغیری میباشد. قیمت آردواز سفالی با توجه به نوسانات بازار در حال تغییر است برای اطلاع از قیمت روز سقف آردواز با مصالح مورد نظر از جمله مواد تهیه آردواز سفالی، باید یک سری از اندازه ها و ابعاد و همچنین حجم ورق های مصرفی را محاسبه کنیم.

قیمت هر متر مربع سقف شیروانی ، هزینه اجرای سقف شیبدار ویلایی و محاسبه قیمت آردواز سفالی بصورت متر مربع میباشد که سطح انجام شده کار که طول در عرض سطح نما و لمبه یا دامپا و پوشش سقف ضرب شده و با هم جمع میگردد و مجموع آنها در مبلغ پایه که در قرار داد مورد توافق قرار گرفته جهت اجرا ضرب شده و تمام هزینه شده کار مورد قرارداد و نهایتا قیمت نوع قیمت آردواز سفالی مصرفی به دست می آید.

به طور مثال اجرای سقفی با زیربنای هشت متر در هشت متر با توجه به دامنه ای که معمولا برای سقف های شیب دار با آرکواز طرح سفال در نظر گرفته میشود و معمولا یک متر است بصورت 10 متر در 10 متر بوده و با شیب معمولی بیست درصد اگر محاسبه شود حدود بیست درصد به ضرب 10 در 10 اضافه میشود؛ یعنی پوشش سقف شیروانی طرح نمای سفال به متراژ 120 مترمربع میرسد و بقیه هزینه ها با توجه به نحوه محاسبه و متراژ به دست آمده، محاسبه میشود.

هزینه های ساخت این نوع آردواز متنوع میباشد بطور کلی قیمت آردواز سفالی یا هزینه های تولید آردواز سفالی عبارتست از: هزینه هر مترمربع برای متریال و اجرای آن، هزینه ای که سقف سازان دریافت میکنند، مساحت به دست آمده سقف ضربدر قیمت توافقی در قرارداد، تعداد و اندازه شیب ها؛ یقینا هر چه شیب بیشتر باشد یا طرح انتخابی کار بیشتری ببرد به همان میزان دستمزد هم بالاتر میرود ، هزینه های مربوط به دوری و نزدیکی کار؛ به این صورت که حدودا 10 درصد از کل کار برای مسافت های دور محاسبه میشود، مدت زمان اجرا نیز در مقدار هزینه ها موثر است مدت زمان اجرا بستگی مستقیمی به حجم کار دارد ولی به طور معمول برای یک خانه 100 متری حدود 15 روز طول میکشد.

یکی از مواردی دیگر که برای تهیه سقف شیب دار برروی محاسبه قیمت آردواز سفالی تاثیر مستقیمی دارد اندازه دامنه برای سقف شیروانی با توجه به منطقه و اقلیم منطقه است به این صورت که هر چه باران شدت بیشتری داشته باشد دامنه بزرگ تر است و به تبع قیمت تولید آردواز سفالی برای تولید سقف بالاتر می رود. باید توجه کرد نوع متریال هایی که برای ساخت این آردواز انتخاب میکنیم در میزان قیمت نهایی تاثیر بالایی دارد در نتیجه باید پوشش سقف را مناسب با بودجه مان انتخاب کنیم.

خلاصه

آردواز سفالی یکی از آردوازهای غیر فلزی میباشد که بعلت استحکام و ترکیب و رنگ بندی متنوع و زیبایی و از همه مهتر خاصیت سبک بودن که دارد همواره استفاده بالایی را در تولید سقف های شیب دار و شیروانی دارد. آردواز سفالی و ورق های طرح سفال در انوع مکان های جغرافیایی و در انواع ساختمان ها با توجه به سلیقه مشتریان و سازندگان ساختمان استفاده میشود.

این آردواز استحکام و مقاومت خوبی در مقابل نفوذ آب و باران در مناطق پربارش را دارا میباشد. قیمت آردواز سفالی مثل تمام محصولات دیگر متغیر میباشد. با توجه به نوساناتی که در بازار معاملات مربوط به این نوع مصالح ها و ترکیباتی که در ساخت این آردواز استفاده میشود وجود دارد نمیتوان قیمت ثابتی را برای تهیه و خریدن آن ارائه داد. قیمت آردواز سفالی وابسته به قیمت انواع ارز، نوع موادی که برای تهیه این آردواز استفاده میشود، هزینه دستگاه های سازنده و کارگران دخیل در ساخت این مصالح و …می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *