اجرا انواع مدلهای آلاچیق فلزی؛ با طراحی مدرن و کلاسیک

چگونه مانع زنگ زدن آلاچیق های فلزی شویم؟

چگونه مانع زنگ زدن آلاچیق‌های فلزی شویم؟

آلاچیق‌های فلزی می‌‌توانند نما و جلوه خاصی به باغ و حیاط منزلتان ببخشند اما خاطرتان باشد که فلز زنگ می‌‌زند. اگر می‌‌خواهید آلاچیق‌تان ظاهر زیبای خود را حفظ کرده و همواره استوار و پابرجا باشد، باید اطمینان یابید که به هیچ وجه احتمال زنگ زدن آن نرود. کار چندان سخت و پیچیده‌ای نیست، فقط نیازمند صرف کمی وقت و انرژی‌ست. در واقع با این کار بازگشت سرمایه خود را تضمین کرده‌اید و باعث می‌‌شوید آلاچیق‌های فلزی محیط شما سال‌های سال جلوه بخش فضای سبز محیط کار و یا منزلتان باشد.

 

گام نخست: آماده سازی

قبل از انجام هر کاری دور تا دور آلاچیق فلزی را با پارچه یا پلاستیک پوشانده و از تجهیزات ایمنی خوب و مناسبی استفاده کنید. با زدن ماسک و عینک محافظ و پوشیدن دستکش‌های بلند اطمینان یابید که رنگ و مواد ضد زنگ با پوستتان تماس پیدا نمی‌‌کند.

 

گام دوم: تمیزکاری آلاچیق‌های فلزی

بدون شک سخت‌ترین گام برای پاک کردن آلاچیق از زنگار، مرحله تمیزکاری ست. یک برس فلزی برداشته و به دریل برقی وصل کنید و تا جایی که می‌‌توانید رنگ‌های کهنه و قدیمی و لکه‌های زنگار را از چهره آلاچیق خود بزدایید. عزم خود را جزم کنید تا زنگاری بر روی آلاچیق باقی نماند. حال ورقه سنباده را برداشته و باز‌هم بکوشید تا تمام زنگار را از روی آلاچیق پاک کنید.

 

گام سوم: ضد زنگ

زنگار تنها زمانی شکل می‌‌گیرد که هوا مجالی یافته با فلز تماس پیدا کند. اگر شما این مجال را از فلز بگیرید و آن را مهر و موم کنید، دیگر خبری از زنگ زدگی نخواهد بود. برای شروع کار یک پوشش ضد زنگ بر روی آلاچیق فلزی بکشید. برای این منظور از قلموی رنگ استفاده کنید تا مطمئن شوید ماده ضد زنگ بر روی تمامی قسمت‌های آلاچیق نشسته است. اگر در همین حین متوجه بخش‌های کوچکی شدید که زنگ زده‌اند و شما در مرحله تمیزکاری‌آنها را از قلم انداخته‌اید، با ماده ضد زنگ روی‌آنها را بپوشانید. با این کار از گسترش بیشتر آن جلوگیری می‌‌کنید.

 

گام چهارم: آستر

پس از پوشش ضدزنگ نوبت به یک آستر فلزی با کیفیت و مرغوب می‌‌رسد. این گونه با یک تیر دو نشان می‌‌زنید؛‌هم لایه محافظ آلاچیق فلزی خود را افزایش داده‌اید‌هم کمک می‌‌کنید تا رنگ بهتر به آلاچیق بچسبد. سر تا سر آلاچیق را با یک آستر نازک بپوشانید و مناظر بمانید تا خشک شود، سپس دومین لایه آستر را اجرا کنید.

 

گام پنجم: رنگ کردن

متخصصین این رشته اغلب توصیه می‌‌کنند برای رنگ کردن آلاچیق‌های فلزی از یک رنگ آلکیدی بسیار برای استفاده کنید، چرا که این نوع رنگ در برابر رطوبت و مواد روغنی مقاومت بهتری از خود نشان داده و دوام بسیار بالایی دارد، در نتیجه نیازی نیست آلاچیق را مجدداً رنگ کنید.

 

می‌‌توانید برای رنگ کردن آلاچیق از غلتک رنگ بهره بگیرید اما با به کارگیری قلم مو می‌‌توانید به تمامی گوشه کنار‌‌ها و درزهای فلز دسترسی یابید، این گونه‌هم رنگ و لعاب آلاچیق جلوه بهتری خواهد داشت ‌هم در برابر زنگ زدگی از آن محافظت خواهید کرد. آلاچیق را یک بار رنگ بزنید و صبر کنید تا خشک شود، سپس برای دومین بار آن را رنگ کنید. با این کار زمان لازم برای رنگ کردن آلاچیق افزایش می‌‌یابد اما باور کنید ارزشش را دارد چرا زیبایی ظاهری آن دو چندان می‌‌شود. هر از گاهی آلاچیق را به دقت بررسی کنید تا مبادا نشانی از زنگ زدگی در آن به چشم بخورد. اگر آلاچیق را به خوبی رنگ کنید تا سال‌‌ها نیازی نخواهید داشت رنگ آن را تجدید کنید.

 

‫7 دیدگاه ها

  1. سلام عرض ادب
    عزیز بنده میتونم با صحبت کردن بهتر راهنمایی تون کنم چون زیر سازی و ضخامت ورق روی هر اجرای تاثیر زیادی داره ممنون میشم تماس بگیرید

  2. با عرض سلام به مدیریت شرکت بام ساز
    من یک روف گاردن به ابعاد ۵*۱۰ در غرب تهران دارم و اهن کشی بنده انجام شده و میخواستم راهنمایی بگیریم که آیا متریال ورق طرح سفال روی سقف ما ابندی است ،خیلی از همکاران شما میگن که طرح سفال ابندی مشکل داره

    1. سلام،جناب متریال طرح سفال مهمترین چیزی که برای ابندی کار لازم است در درجه اول فاصله تیر ریزی استاندارد باید ۵۰ سانت باشد و معمولا برای ابندی سقف بهتر است با اکیپ مجرب و با تجربه همکاری کنید چون متریال طرح سفال با ورق های دیگر متفاوت است و حتما نصب طرح سفال به تجربه نیاز دارد

    2. سلام در صورت امکان بفرمائید در رشت نمایندگی دارید ؟
      دوم طبقه دوم منزل ویلایی د حدود ۵۰ متر تراس که وسط آن جای پایه میباشد و می خواهم سایبان درست کنم که سقف آن چادری نباشد ،راهنمایی شما باعث خوشحالی اینجانب خواهد شد متشکرم

    1. برای پایه الاچیق فلزی ۳×۳ متر اهن قوطی نمره چند استفاده میکنید ،، برای حیاط و تقریبا محلی است که بادهای شدید ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *