پوشش آردواز ویلا

قیمت سقف آردواز

قیمت سقف  آردواز ویلا

نحوه محاسبه متراژ و قیمت سقف شیروانی قیمت اجرای آردواز هزینه اجرای سقف قیمت هر متر مربع سقف شیروانی نحوه محاسبه هزینه سقف های شیبدار و شیروانی و اردواز  به صورت متر مربع می باشد.

سطح انجام شده کار که طول در عرض سطح نما و لمبه یا   دامپا و پوشش سقف ضرب شده و با هم جمع می گردد و مجموعه آنها در مبلغ پایه ه در قرارداد مورد توافق قرار گرفته جهت اجرا ضرب شده و هزینه تمام شده کار مورد قرارداد به دست می‌آید. مثلاً اجرای سقفی با زیربنای ۸ در ۸ متر با توجه به دامنه ای که معمولاً برای سقف های شیبدار در نظر گرفته می‌شود و معمولاً یک متر است. به صورت ۱۰ متر در ۱۰ متر بوده و با شیب معمولی ۲۵ درصد اگر محاسبه شود.

 حدود ۲۰ درصد به ضرب، ده در ده اضافه می‌شود .

پس پوشش سقف شیروانی به متراژ ۱۲۰ متر مربع می‌رسد ،سپس نمای دور کار مورد نظر که به صورت پیشانی با ارتفاع عموماً ۳۰ سانتی متر تا ۵۰ سانتیمتر در محیط کار که چهار درده است ضرب میشود.

در این مثال اگر از نمای ۳۰ سانتی استفاده گردد نحوه محاسبه متراژ نما به صورت سه در چهار خواهد بود که مجموع آنها ۱۲ مترمربع خواهد شد و در انتهای دامپای زیردامنه محاسبه می گردد. که حاصلی از محیط دور سقف و عرض دامپا می باشد ،که در مثال فوق اگر از دامپا یک متری استفاده گردد مجموعاً ۳۶ متر مربع متراژ دامپا یا لمبه ، زیر دامنه خواهد بود.

در این مثال متراژ کار تمام شده با زیر بنای هشت در هشت به عدد ۱۶۸ متر مربع خواهد رسید ،که اگر کار مورد قرارداد بابت هر متر مربع n تومان ذکر شده باشد عدد n در ۱۶۸ ضرب خواهد شد و هزینه تمام شده کار به دست خواهد آمد .

مخلوطی از سیمان ، آزبست، الیاف معدنی، پنبه نسوز، الیاف مصنوعی و مواد شیمیایی با آب می باشد و همچنین نوعی از مصالح ساختمانی می باشد، که جهت زیبایی برای پوشش سقف یا محافظت از نمای ساختمان به کار می رود و اردواز جزو اولین محصولات برای پوشش سقف های شیبدار به شمار می‌رود. تا جایی که بخش عمده ای از مشتریان تمامی محصولات پوشش سقف را در اولین مرتبه با نام آردواز زیاد میکند .

انواع متریال برای سقف شیبدار :

  • متریال های تولید شده برای سقف ،ورق های گالوانیزه ،ایرانیت، سیمانی و تایل های سفالی هستند.
  •  البته ورق های گالوانیزه انواع گوناگونی دارد، که بر حسب نوع ورق، وزن و لایه ها از یکدیگر متفاوت هستند.
  •  آردواز ، دکرا،پرچین، تاپ تایل ،ورق طرح سفال ،ورق ذوزنقه، شینگل، آندولین، آندوویلا، ایرانیت ،سیمانی،، تکچین، بام تایل، طرح پیانو یا شینگل فلزی ،سفال، ورق کرکره ،فورتیزا،همگی نام هایی هستند که زمان انتخاب متریال سقف از فروشندگان این محصول می شنوید.

بهترین  متریال برای سقف شیبدار :

ورق طرح سفال، پرچین ،آردواز، طرح پیانو یا شینگل فلزی تاپ تایل، ورق کرکره ای، دکورا، تک چین از پرفروشترین ها در این صنعت هستند .

مراحل اجرای سقف شیبدار:

بعد از اتمام دیوارچینی سربندی شروع می‌شود- سربندی توسط چوب یا آهن به صورت خرپا اجرا می شود بعد از آن ورق سقف نصب و کوبیده می شود .

سپس عایق بندی زیر کار توسط پشم شیشه یا یونولیت  انجام می‌شود، اگر سقف از پایین به داخل منزل نما داشته باشد، باید زیر سازی صورت بگیرد و لمبه کوبی ،پی وی سی ،گچ کاری شود .یا کناف کاری صورت گیرد .

نکات مهم سقف آردواز:

توجه داشته باشید اندازه دامنه برای سقف شیروانی با توجه به منطقه و اقلیم انتخاب می‌شود .هرچه باران شدت بیشتری داشته باشد دامنه بزرگتر است .در قسمت ورودی و تراس باید لبه های سقف جلو تر از بنا  جاگذاری شود.

  1.  تا آب وارد حریم خانه نشود ناودانی های انتخاب کنید ،که قطران  مناسب میزان بارندگی منطقه تان باشد، تا آب باران به راحتی هدایت شود .
  2. چنانچه در منطقه هستید که برف و باران زیاد می بارد حتماً شیب سقف را مناسب انتخاب کنید ،تا از تجمع آب باران یا برف بر روی سقف جلوگیری شود.

به درز بندی و عایق بندی صحیح سقف دقت داشته باشید با کوچکترین روزنه آب وارد ساختمان می‌شود و به خصوص در قسمت  اتصال دو شیب به یکدیگر توجه داشته باشید نوع ورقه انتخابی برای سقف در میزان قیمت نهایی تاثیر بالایی دارد در نتیجه پوشش سقف را مناسب با بودجه تان انتخاب کنید.

آردواز و انواع سخت پلی کربنات فایبرگلاس:

البته که این مساله ویژگی های بیشماری دارد ،اگر شما هم می‌خواهید از این مساله در ساختمان سازی خود استفاده کنید بهتر است که با ویژگی های آن آشنا شوید.

اجرای سقف آردواز در برابر آلودگی هوا مقاوم است گاهاً دیده می‌شود که از مصالحی در ساختمان سازی استفاده می‌کنیم که کثیف می‌شوند در این حال تصور می‌کنیم که این مساله که کیفیت لازم را ندارند و برای شما مشکل ساز خواهد شد .دقت داشته باشید که گرد و غباری که بر روی نمای ساختمان می‌نشیند اغلب نمای ساختمان را نازیبای خواهد کرد.

بارش برف و باران نیز از جمله مواردی است، که باعث می‌شود نمای ساختمان شما به طور کامل پوشیده شود .در این حال و رگه های از مواد تیره و همچنین کثیف در نماز خود را نشان خواهند داد .

که به طور حتم نمی خواهید با آنها روبه‌رو شوید، مسلماً پس از چندین با تکرار این موضوع نمای ساختمان شما به طور کل خراب خواهد شد و دیگر زیبایی از آن باقی نخواهد ماند .

اردواز چتری:

آردواز چتری یکی از مصالح ای که شما می توانید آن را برای حفظ نمای ساختمان خود استفاده کنید .در واقع دراین روند می‌توانید جلوه زیبایی به ساختمان خود بدهید این نوع از مصالح ها معمولاً به صورت تنها مورد استفاده قرار می‌گیرند و به عنوان یک پوشش عالی برای ساختمان به شمار می‌آیند.

خرید از منبع معتبر :

درصورتی که از منبع معتبری خرید خویش را صورت دهید می توانید هم از خریدی  مطمئن و شایسته اطمینان حاصل نمایید و همین که می توانید از نیروی انسانی کاربلد و افراد متخصصان به منظور نصب مطمئن و بی‌دردسر آسوده خاطر گردید .

همانطور که پیشتر یادآوری شد امروزه از طرحهای  جدید، آهن و نوینی در راستای مسقف گرداندن جاهای مختلف از جمله پارکینگ و حیاط خلوت ها در خانه و آپارتمان های شخصی مورد استفاده قرار  می دهند،تا بتوان از مزایای منحصر به فرد آنها بهره‌مند شد به همین منظور که  کار کرد استفاده از سقفهای آردواز دو مورد محدود نگشته است.

 

 

یک دیدگاه

  1. واقعاً بی نظیر نمونه کارهای که داخل سایت گذاشتید
    ممنون از مدیر شرکت بام ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *