مقالات تخصصی
موضوعات داغ

اجرای سقف پارکینگ

اجرای سقف پارکینگ توسط تیم بام ساز

سقف پارکینگ و انواع متریال مورد استفاده

اجرای سقف پارکینگ در انواع طرح‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های مختلف برای پوشش سقف پارکینگ تولید می‌گردد. با توجه به هزینه و بودجه خود و با توجه به توقع و انتظاری که از این پوشش‌ها دارید می‌توانید انواع آن را برای ساخت سفارش دهید.

اجرای سقف پارکینگ
ساخت پارکینگ‌های پیش ساخته در حیاط منزل

اگر منزل شما از نوع ویلایی است و پارکینگ ندارد؛ ممکن است با دغدغه پارک ماشین در حیاط خود روبرو شده باشید؛ همه ما می‌دانیم که نور خورشید اگر به‌طور مکرر و دائم به وسیله نقلیه بتابد؛ بعد از گذشت مدت زمانی رنگ ماشین و وسیله نقلیه شما به طور کلی از بین می‌رود؛ به همین سبب برای جلوگیری از رنگ پریدگی ماشین باید به فکر یک مکان مناسب برای پارک کردن ماشین در حیاط منزل خود باشید‌.

ساخت پارکینگ‌های پیش ساخته در حیاط منزل می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای تامین امنیت و حفظ ظاهر ماشین باشد؛ به همین سبب در این مطلب در خصوص انواع پوشش پارکینگ توضیح داده می‌شود تا با آگاهی بیشتر سقف و چهار چوب پارکینگ خود را انتخاب نمایید و خرید راحت تری داشته باشید.

جنس اجزای پارکینگ پیش ساخته از چیست؟
پوشش پارکینگ در جنس‌های مختلف از جمله آلومینیوم، فولاد، ایرانیت، پلی کربنات

جنس اجزای پارکینگ پیش ساخته از چیست؟

ساخت پارکینگ‌های پیش ساخته هزینه کمتری نسبت به ساخت سایر پارکینگ‌ها داشته و فضای کمتری نیز اشغال می‌نماید. پارکینگ‌های پیش ساخته مناسب منازل ویلایی و شخصی بوده و برای ساختمان‌هایی که بدون پارکینگ هستند؛ بسیار مناسب می‌باشد. یکی از اجزای این پارکینگ‌ها، سقف پارکینگ است. پوشش پارکینگ در جنس‌های مختلف از جمله آلومینیوم، فولاد، ایرانیت، پلی کربنات چند جداره، فایبرگلاس، نورگیر حبابی، پلکسی گلاس شفاف و آلوموود تولید و عرضه می‌شود.

پوشش سقف پارکینگ در جنس های مختلف
پوشش پارکینگ در جنس‌های مختلف از جمله آلومینیوم، فولاد، ایرانیت، پلی کربنات چند جداره، فایبرگلاس، نورگیر حبابی، پلکسی گلاس شفاف و آلوموود

 

برای ساخت پارکینگ پیش ساخته ابتدا یک چهارچوب برای این پارکینگ در نظر گرفته می‌شود. با توجه به ابعاد پارکینگ، فاصله پایه‌های چهار چوب از یکدیگر مشخص می‌شود. برای ساخت چهارچوب می‌توان از فلزهای مختلف از جمله آلومینیوم، آهن و فولاد یا حتی سیمان استفاده نمود. پس از ساخت چهارچوب باید پوشش سقف با توجه به پارامترهای متعددی تعیین و خریداری شود و سپس سقف پارکینگ بر روی چهارچوب نصب گردد.

پارامترهای موثر بر انتخاب و خرید سقف و پوشش پارکینگ
پوشش پارکینگ از جنس فایبرگلاس، ارزان و سبک

پارامترهای موثر بر انتخاب و خرید سقف و پوشش پارکینگ

برای انتخاب و خرید سقف پارکینگ باید پارامترهایی از جمله کاربرد، بودجه، میزان دوام، مدل سقف، مکان نصب، زیبایی، شرایط آب و هوایی، سلیقه و میزان تابش نور را در نظر گرفت.

به عنوان مثال اگر در یک خانه اجاره ای زندگی می‌کنید و ممکن است پس از یک یا دو سال در این منزل سکونت نداشته باشید، و در عین حال می‌خواهید یک پارکینگ موقت برای ماشین خود بسازید؛ استفاده از پوشش‌های سقفی فایبرگلاس؛ به شما پیشنهاد می‌شود. پوشش پارکینگ از جنس فایبرگلاس، ارزان و سبک بوده و برای استفاده‌های موقت مناسب می‌باشد.

اگر شکل سقف شما مخروطی است، استفاده از پلکسی گلس شفاف بهترین گزینه می‌باشد.

برای پارکینگ‌هایی که کاربرد عمومی‌دارد، سقف پارکینگ ایرانیت، می‌تواند بهترین گزینه باشد؛ ایرانیت نیز علاوه بر قیمت مناسب، از دوام بالایی برخوردار می‌باشد.

سقف پارکینگ
پوشش ضد زنگ جنس الومینیومی در سقف پارکینگ

اگر در مکان‌هایی زندگی می‌کنید که دارای آب و هوای مرطوب می‌باشد؛ به شما پیشنهاد می‌شود که ستون‌های چهارچوب پارکینگ را سیمانی در نظر بگیرید؛ اگر قصد دارید از چهارچوب‌های فلزی استفاده نمایید؛ آلومینیوم نسبت به فولاد در محیط‌های مرطوب ارجحیت دارد؛ در صورتی که از فولاد یا آهن برای ستونهای چهار چوب استفاده می‌نمایید آنها را با پوشش ضد زنگ به خوبی بپوشانید تا در اثر بارندگی و رطوبت دچار خوردگی و پوسیدگی نشوند.

هزینه اجرا در سقف های پارکینگ
هزینه سقف به عوامل متعددی همچون نور و متریال های مورد استفاده بستگی دارد

هزینه نیز از پارامترهایی است که باید در خرید سقف پارکینگ مد نظر داشته باشید؛ نورگیرهای حبابی قیمت‌های گرانی داشته و در صورتی که هزینه برای شما مهم نمی‌باشد؛ می‌توانید این‌ها را خریداری نمایید.

سقف و پوشش پارکینگ هوشمند
سقف و پوشش های پارکینگ های هوشمند چگونه است

سقف و پوشش پارکینگ هوشمند چه ویژگی‌هایی دارد؟

هوشمند شدن تمامی‌وسایل امروزه یکی از ویژگی‌های دنیای مدرن امروزی است؛ شاید برایتان جالب باشد که بدانید پارکینگ‌های امروزی نیز به صورت هوشمند طراحی می‌شوند. منظور از هوشمند بودن پارکینگ‌ها این است که با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های فناوری اطلاعات برای ارتقای عملکرد آن‌ها استفاده شود.

سقف پارکینگ هوشمند و ویژگی های آن
ابزارها و تکنیک‌های فناوری اطلاعات برای ارتقای عملکرد

در پارکینگ هوشمند از این ابزارها و تکنیک‌ها در تمامی‌اجزا از جمله سقف پارکینگ استفاده می‌شود.

سقف پارکینگ هوشمند؛ به صورت متحرک و اتوماتیک کار می‌کند. سقف‌های اتوماتیک با فشردن دکمه ای باز یا بسته می‌شوند. جنس این سقف‌ها متنوع بوده و بیشتر از جنس یو پی وی سی و پلی کربنات می‌باشد.

ساخت پارکینگ فضای باز متحرک هوشمند
سقف و پوشش پارکینگ متحرک هوشمند

سقف و پوشش پارکینگ متحرک هوشمند فضا را دو منظوره می‌نماید؛ اگر دقت کرده باشید برخی از افراد از اینکه بخواهند گوشه ای از حیاط خود را تبدیل به پارکینگ نمایند؛ مقاومت می‌نمایند علت این امر آن است که گمان می‌کنند ساخت پارکینگ فضای باز آنها را محدود کرده و تمایلی به این محدود شدن فضای باز ندارند؛ به همین سبب برخی از افراد با وجود این که به پارکینگ در گوشه حیاط خود نیاز دارند از ساخت آن صرف نظر کرده و روی ماشین خود را با پارچه‌های مختلف از جمله برزنتی می‌پوشانند.

در صورتی که جزو این افراد هستید به شما پیشنهاد می‌شود که بر روی ساخت پارکینگ هوشمند کمی‌فکر کنید. ساخت پارکینگ با سقف هوشمند به شما این امکان را می‌دهد که در صورت عدم استفاده از پارکینگ، پوشش پارکینگ را کنار زده و از فضای باز محیط استفاده نمایید.

مزیت سقف و پوشش پارکینگ
مزیت سقف های پارکینگ دارای سیستم زهکشی بوده و از ورود آب به داخل پارکینگ جلوگیری می‌نماید

مزیت سقف و پوشش پارکینگ هوشمند به این یک مورد محدود نشده؛ این سقف‌ها دارای سیستم زهکشی بوده و از ورود آب به داخل پارکینگ جلوگیری می‌نماید. میتوان حسگرها و سنسور‌های مختلف مانند سنسور حساس به دود را بر روی سقف این پارکینگ‌ها نصب نمود.

اجرای سقف پارکینگ

وزن سبک، مقاومت بالا و امکان تعبیه سیستم روشنایی بر روی سقف این پارکینگ‌ها از دیگر مزیت‌های سقف و پوشش پارکینگ هوشمند است. به طور کلی می‌توان گفت که سقف و پوشش پارکینگ هوشمند امنیت خودرو را به طور کامل برقرار می‌نماید؛ به عنوان مثال حفاظت از خودرو در برابر گرد و خاک، جلوگیری از ورود حرارت به خودرو، محافظت از باتری خودرو در برابر یخ زدگی و تحلیل رفتن، محافظت از خودرو در برابر سرما و یخ زدگی از دیگر مزیت‌های سقف هوشمند پارکینگ هست.

وزن سبک، مقاومت بالا
وزن سبک، مقاومت بالا پارکینگ متحرک خورشیدی نوعی پارکینگ هوشمند

دقت نمایید که پارکینگ‌های هوشمند در انواع مختلف طراحی می‌شود به عنوان مثال پارکینگ متحرک خورشیدی نوعی پارکینگ هوشمند می‌باشد که از خورشید انرژی جذب کرده و خودرو به صورت کامل در آن قرار می‌گیرد. خودرو در این نوع پارکینگ‌ها از تمامی‌صدمات از جمله اصابت اجسام مصون می‌باشد.

سقف پارکینگ پلی کربنات چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از بهترین نمونه‌های سقف پارکینگ، سقف‌های پلی کربنات می‌باشند. یکی از مهمترین ویژگی‌های سقف پلی کربنات این است که این سقف‌ها دارای پوشش ضد یو وی بوده و در نتیجه در برابر اشعه آفتاب مقاوم می‌باشند. مقاومت در برابر uv باعث شده تا این پوشش‌ها در برابر ترک خوردگی، فرسایش و رنگ پریدگی مقاوم باشند. در هنگام خرید پوشش پلی کربنات می‌توان به تولیدکننده سفارش داد که دو طرف آن را برای شما پوشش ضد یو وی به کار برد.

 پوشش ضد uv سقف پارکینگ
این سقف‌ها دارای پوشش ضد یو وی بوده و در نتیجه در برابر اشعه آفتاب مقاوم می‌باشند

تنوع رنگ از دیگر ویژگی‌های بارز این پوشش‌ها می‌باشد؛ سقف پلی کربنات در نوع بی رنگ، برنز، آبی، شیری، زرد، قرمز و سبز پیش از همه تولید می‌شود.

بهتر است بدانید که پلی کربنات‌ها از خانواده ترموپلاستیک‌ها بوده و اولین بار توسط کمپانی معروف جنرال الکتریک پلاستیک تولید شده است؛ بعد از تولید پلی کربنات به دلیل مزیت‌های بسیار از آنها به جای شیشه استفاده نموده اند. پلی کربنات از پلاستیک مقاوم تر می‌باشد.

اجرای سقف پارکینگ

یکی دیگر از ویژگی‌های سقف‌های پلی کربنات این است که این سقف‌ها آنتی استاتیک بوده بدین معنی که گرد و غبار و ذره‌های معلق در هوا به سطح آن نفوذ پیدا نمی‌کنند و در اثر بارش باران تمامی‌گرد و خاک نشسته بر روی سطح به خوبی شسته شده و از بین می‌روند.

  • سقف‌های پلی کربنات در ضخامت‌های ۲، ۳، ۴، ۶، ۸، ۱۰و ۱۲ میلیمتر تولید می‌شوند. سقف پارکینگ پلی کربنات وزن سبکی داشته و در نتیجه وزن اضافی را به سازه تحمیل نمی‌نماید.
  • نشکن بودن و مقاومت در برابر زلزله از دیگر ویژگی‌های این ترموپلاستیک می‌‌باشد.
  • این ورقه‌هاخاصیت سایه پذیری خوبی داشته و از قسمت طول و عرض قابلیت خم شدگی دارند.
  • پلی کربنات در آتش سوزی، شعله ور نشده اما دودزا می‌باشد.
  • ضخامت ورقه‌ها، ابعاد ورقه، رنگ، یک طرفه یا دو طرفه بودن لایه ضد یو وی بر قیمت این ورق‌ها تأثیر گذار می‌باشد.
پوشش پارکینگ ایرانیت
پوشش پارکینگ ایرانیت

پوشش پارکینگ ایرانیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از انواع سقف پارکینگ، سقف‌های ایرانیتی می‌باشد. سقف‌های ایرانیتی با توجه به شکل و جنس به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. شاید سقفهای پارکینگ ایرانیتی را به نام‌های مختلف چون فایبرگلاس، آذریت و اترنیت نیز شنیده باشید.

سقفهای پارکینگ ایرانیتی
سقفهای پارکینگ ایرانیتی را به نام‌های مختلف چون فایبرگلاس، آذریت و اترنیت

به صورت کلی سقف ایرانیت از نظر متریال سازنده به دو نوع فایبرگلاس «Fiberglass » و پلاستیکی یا پنکوسیم تقسیم بندی می‌شود.در تولید سقف فایبرگلاس از الیاف شیشه ای «glass fiber» استفاده می‌شود. پلیمرهای استفاده شده در فایبرگلاس دانه درشت بوده و با پشم شیشه نیز ترکیب می‌شوند. سقفهای فایبرگلاسی سبک و مقاوم بوده و به شکل‌های صاف و موج دار موجود می‌باشند.یکی از مزیت‌های خوب این سقف‌ها این است که از آنها به عنوان عایق برودتی و حرارتی استفاده می‌شود. سقف فایبرگلاسی نسبت به انواع سقف‌ها به صورت راحت تر نصب می‌گردد.فایبرگلاس به صورت رولی یا متری و برش خورده به فروش می‌رسد.

سقف پارکینگ ایرانیتی پنکوسیم نسبت به فایبرگلاس وزن بیشتری داشته و به شکل صاف، موجدار و لوله‌ای تولید می‌شود. این صفحات غیرقابل انعطاف بوده و متریال مورد استفاده در آنها پنبه و بتن می‌باشد.به پنکوسیم لوله ای شکل آذریت و به پنکوسیم صاف با ضخامت بالا اترنیت گفته می‌شود.

ویژگی سقف‌های آلومینیومی‌چیست؟

یکی دیگر از متریال‌های مورد استفاده برای ساخت سقف و پوشش پارکینگ، متریال‌های فلزی می‌باشد. در بین متریال‌های فلزی فولاد و آلومینیوم بیشترین استفاده را دارند. برای سقف پارکینگ آلومینیوم به دو شکل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سقف های آلومینیومی در پارکینگ
سقف‌های پارکینگ آلومینیومی‌به دلیل استحکام بالا و مقاومت فیزیکی و شیمیایی مطلوب دارای طول عمر بالایی می‌باشند

آلوموود یکی از انواع سقفهای پارکینگ می‌باشد که متریال اصلی مورد استفاده در آن آلیاژ آلومینیوم است؛ فرق آلوموود با آلومینیوم در ظاهر آن است. همان طور که می‌دانید کلمه وود به معنای چوب می‌باشد و آلوموود به معنای آلومینیومی‌است که به شکل چوب مشاهده می‌شود.

قطعات چوب عنصر مناسبی برای ساخت سقفهای پارکینگ نمی‌باشد؛ زیرا مقاومت بالایی در برابر رطوبت نداشته و اگر بخواهیم با تکنولوژی‌هایی چوب را در برابر رطوبت و دیگر عوامل بیولوژیکی مقاوم سازیم بسیار هزینه هنگفتی در پی دارد و از طرفی از لحاظ زیست محیطی مورد پسند نمی‌باشد؛ پس اگر سقف یا پوشش پارکینگی را مشاهده نمودید که ساختاری شبیه چوب دارد بدانید که آن آلوموود است.

اجرای سقف پارکینگ

سقف‌های آلومینیومی‌به دلیل استحکام بالا و مقاومت فیزیکی و شیمیایی مطلوب دارای طول عمر بالایی می‌باشند. تنوع رنگ در این نوع سقف نیز دیده می‌شود.

آلومینیوم عنصری است که در برابر اکسیداسیون «Redox» و اسید مقاومت بسیار بالایی دارد؛ به همین سبب می‌تواند به عنوان پوشش سقف پارکینگ مورد استفاده قرار گیرد. در مناطقی که باران‌های اسیدی «گوگرد دی‌اکسید و مجموعه‌ای از مشتقات اکسید نیتروژن تشکیل گردد» می‌بارد و رطوبت به مقدار زیادی وجود دارد؛ سقف آلومینیومی‌می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

این عنصر از انعطاف خوبی برخوردار بوده و وزن آن نیز سبک می‌باشد؛ به طوری که وزن آلومینیوم یک سوم وزن فولاد است، مقاومت مکانیکی بالا، تحمل وزن بالا از دیگر ویژگی‌های این نوع سقف پارکینگ است.

قیمت اجرای سقف پارکینگ به چه عواملی بستگی دارد؟

همانطور که گفته شد اجرای پوشش پارکینگ در متریالهای مختلف وجود دارد. متریال مورد استفاده در صفحات سقف پارکینگ مهمترین عامل در تعیین قیمت سقف است. فلزی بودن یا غیر فلزی بودن، درصد عناصر به کار رفته در سقف‌های فلزی، آلیاژهای مورد استفاده در سقف و پوشش، درصد خلوص صفحات فلزی سقف پارکینگ، میزان مقاومت فیزیکی بدنه، میزان مقاومت شیمیایی سقف در شرایط جوی نامطلوب، نوع طراحی، متراژ، هوشمند بودن سقف، پوشش‌های به کار رفته شده بر روی سقف‌ها همگی بر قیمت سقف پارکینگ تاثیر گذار می‌باشد.

عکس سردرب پارکینگ شیروانی

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام من تماس گرفتم شرکت گفتن فقط برای تهران و حومه کار انجام میدید، چرا؟ من از لرستان مزاحم میشم ، خواستم زحمت آردواز طرح یونانی رو برام بکشید

  2. سلام هزینه اجرای سقف پارکینگ شیشه ای چقدر میشه ممنون میشم برام ایمیل کنید

    1. سلام جناب یزدخواستی قیمت روز متریال مصرفی پوشش پارکینگ برای شما ارسال شد. موفق باشید

    1. سلام دوست عزیز بستگی به متراژ و نوع متریال مورد استفاده سقف پارکینگ متفاوت هست لطفا تماس بگیرید بیشتر راهنمایی کنم

  3. همکاران عزیز جهت دریافت قیمت متریال سقف پارکینگ میتوانند با شماره های تماس داخل سایت با ما در ارتباط باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *