پوشش آردواز ویلا

اجرای آردواز پارکینگ

شرایط و مراحل آردواز پارکینگ

آردواز پارکینگ، یکی از موارد مربوط به آردواز و پارکینگ ها میباشد. پارکینگ ها نیز همانند ساختمان ها نیاز به سقف دارند که با توجه به سلیقه سازندگان و صاحبان آنها، سقف ها را به شکل های خاص و زیباتری درست میکنند. آردواز نوعی از مصالح است که برای ساختن سقف های شیب دار و پله ای از آنها استفاده میشود. مزایا و محاسنی که این مصالح و به اصطلاح آردواز ها دارند باعث استقبال اکثر سازندگان و تولید کنندگان سقف ها و ساختمان ها شده است. آردواز پارکینگ نیز نوعی از ساخت و اسفاده از آرکواز است که مختص استفاده در سر درب و سقف پارکینگ های ساختمان های مسکونی و اداره جات و انواع دیگر پارکینگ ها میباشند.

آردواز پارکینگ چیست؟

قبل از پرداختن به آردواز پارکینگ، بهتر است ابتدا بدانیم آردواز چیست. آردواز یک نوع از مصالح ساختمانی است که فقط در تهیه سقف های شیب دار و موجی استفاده میشود. آردواز که در دو نوع سیمانی و فلزی تهیه میشود دارای کاربردهای زیادی میباشد. از جمله کاربردهای مهم آردواز عبارتست از: مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و رطوبت و بادهای شدید، مقاوم در برابر اشعه یو وی، عایق صوتی، حرارتی و صدا، مقاوم در برابر آتش، سبکی وزن، مناسب برای مناطق پرباران و زلزله خیز، تمیز ماندن از آلودگی و کثیف، مقاوم در برابر باران های اسیدی و همچنین زیباتر کردن نما و ظاهر ساختمان یا سر درب و یا پارکینگ و …

 

موارد استفاده آردواز

همانطور که اشاره شد آردواز از مصالح ساختمانی پرطرفدار بوده و از آن جهت زیبایی و محافظت استفاده میشود. موارد استفاده آردواز زیاد میباشد که به طور کلی میتوان گفت که آردواز برای پوشش سقف شیروانی و سقف های شیب دار ، پوشش انواع سقف سوله ها، کارخانه ها، انبارها، سالن های بزرگ ورزشی و تجاری استفاده میشوند. در سطوح بالایی ساختمان، بر روی نمای اصلی ساختمان، بالای پنجره ها، سقف پارکینگ، سایه بان ها، سقف ساختمان ها ویلایی، پوشش آلاچیق ها، اتاقک های کلبه ای، سر در ورودی مجتمع ها، محیط های گردشی و ورزشی نیز از آردواز ها استفاده میشود.

 

پارکینگ و آردواز پارکینگ

پارکینگ، محیطی است که برای اشیا مخصوصا پارک ماشین ها و حتی نشستن افراد ازآنها استفاده میشود تا آزارهای تابش مستقیم نور آفتاب را از بین ببرد. میتوان مراکز و صندلی هایی که در این مکان وجود دارد را با سایه بان های مختلفی پوشاند. آردواز و سایه بان دو موضوع مرتبط به هم در زمینه آردواز پارکینگ میباشند.

 

سایه بان ها را به دو صورت ثابت و موقت میتوان ساخت. سایه بان های ثابت با استفاده از مصالح گران تری مثل آهن و ورق های فلزی تهیه میشوند. با توجه به نوع سایه بان میتوان از مصالح مناسبی استفاده کرد؛ مصالحی مثل آهن، پارچه، ورق و پوشش و …. مهندسان معمولا برای ساختن سایه بان پارکینگ از روش های مختلف و شیکی استفاده میکنند زمانی که صحبت از شیک بودن سایه بان میشود ذهنمان سمت آردواز پارکینگ متمایل میشود. آردواز پارکینگ معمولا آردواز فلزی هستند که به شکل های مختلفی برای تهیه سایه بان پارکینگ ها استفاده میشود. ناگفته نماند که پوشش سایه بان پارکینگ معمولا آردواز طرح سفال یا ذوزنقه یا کرکره سینوسی میباشد.

 

آردواز رایج پارکینگ

آردواز، یکی از فرم های رایج ورق های گالوانیزه است که به وسیله دستگاه های پرس اتوماتیک، شکل داده میشوند که شبیه موج های مدور یا سینوسی میشوند. آردواز کرکره سینوس، آردواز مورد استفاده در تهیه پارکینگ ها میباشد. دلیل اصلی استفاده از این آردواز در پارکینگ ها این است که این ورق های گالوانیزه، مقاومت فیزیکی و شیمیایی بسیار بالایی دارند و در برابر عوامل محیطی و جوی مانند باران، برف، خورندگی هوا و انواع علف های هرز مقاوم میباشند.

 

از دیگر مزایای استفاده از این نوع ورق ها در ساخت آردواز پارکینگ، سبک وزن بودن و مقاومت فیزیکی بسیار بالا برای ساخت سازه هایی با استحکام بالا میباشد. این ورق ها در گذشته ها هم استفاده میشده اند بطوری که برای ساخت سقف های شیب دار و به منظور تخلیه هر چه سریع تر آب باران از این ورق ها به شکل موج دار استفاده میکردند.

 

از آنجایی که این آردواز جایگاه ویژه ای بین مردم پیدا کرد و ویژگی های مثبت زیادی داشت سازندگان آنها تصمیم گرفتند که آنها را رنگ آمیزی کنند و آماده به بازار عرضه کنند. بنابراین آردواز پارکینگ هم مانند سایر آردواز ها دارای ویژگی های مثبت زیادی از جمله تنوع رنگ بندی بالایی میباشد؛ که هنگام استفاده از آنها در پارکینگ ها علاوه بر جلوگیری از نفوذ آب و زنگ زدن، ظاهر و جلوه زیبایی به پارکینگ میدهد؛ و به تبع قیمت رنگی ها بیشتر از بقیه میباشد.

 

قیمت آردواز پارکینگ

از آنجایی که آردواز پارکینگ، یکی از پرفروش ترین و زیباترین آردواز در بازار میباشد برای اینکه خرید خوب و مطمعنی داشته باشید و قیمت مناسبی را پرداخت کنید توجه به نکانی در این زمینه مهم میباشد. اولین نکته مهم در این مورد این است که ورق چینی نخرید؛ چرا که ورق های چینی در مقایسه با ورق های دیگر بسیار بی کیفیت هستند اگرچه از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با هم ندارند ولی بعد از گذشت چن ماه تغییر رنگ میدهند.

نکته بعدی اینکه در تهیه این آردواز ها ورق با عرض 125 سانتی متری تهیه کنید. تهیه این ورق ها با عرض کمتر از 125 سانتی متر برای فروشنده سودآور است و شما مجبور میشوید تعداد هم پوشانی های بیشتر و تیر ریزی های اضافی را انجام دهید که اینها مبلغ بیشتری را به شما تحمیل میکند.

 

آردواز پارکینگ یکی از انواع استفاده آردواز ها میباشد. سازندگان پارکینگ ها برای ساختن سایه بان پارکینگ شان، نیاز به آردوازی دارند که مقاومت بالا و زیادی را در برابر آب و باران و حوادث طبیعی و غیرطبیعی و از همه مهمتر تابش های مستقیم نور آفتاب داشته باشند. از این رو سازندگان این مصالح، آردواز پارکینگ را به بازار عرضه کردند؛ این آردواز تمام ویژگی های مدنظر صاحبان پارکینگ را دارند علاوه بر این ویژگی ها، طرح بندی و رنگ های متفاوتی دارند که تنوع این آردواز را در بازار فروش آنها بالا برده است.

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام شما در دماوند هم اجرای اردواز انجام میدهید ؟ من برای اجرای اردواز پارکینگ خانه خودم به یک تیم حرفه ای نیاز دارم ؟

    1. سلام خدمت شما بله در تمامی شهرستانهای استان تهران و البرز و مناطق مرکزی و شمالی ایران اجرای پروژه انجام میدیم لطفا با شماره 09123466349 تماس حاصل نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *