ورق شینگل

برطرف کردن لکه های سیاه روی شینگل

نحوه برطرف کردن لکه های سیاه روی شینگل

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که رطوبت محیطی بسیار بالاست، به احتمال خیلی زیاد لکه های سیاه رنگی که بر اثر رشد خزه بر روی شینگل ایجاد شده است را مشاهده کرده اید. این لکه ها با گذشت زمان ممکن است در محیط های با رطوبت بسیار بالا به وجود آیند.

زمانی که از فاصله دور سقف شیب دار به نظر کثیف می رسد طوری که انگار توده ای از کثیفی بر روی شینگل جمع شده است و یا سقف کپک زده است و یا معیوب شده است، باید بدانید که رشد کمی جلبک به دلیل رطوبت بالای هوا، رنگ شینگل را متفاوت تر کرده است و در حقیقت هیچ اتفاقی برای شینگل سقف شیبدار شما نیفتاده است.

جلبک های روی سقف از دور مشخص نبوده و صدمه ای جدی به سقف شیبدار شما نمی زند، ولی زیبایی شینگل را با مشکل مواجه می کنند.

جلبک ها زیر ورقه های فلزی که به منظور پوشاندن کنار دود کش و دریچه های سقفی استفاده می شوند، به صورت پنهان وجود دارند و فعل و انفعالات شیمیایی این فلز سبب رشد آنها می شود. هر زمان با بارش باران یا برف، با جاری شدن آب، احتمال ایجاد محیط مناسب برای رشد جلبک ها بر روی شینگل بیشتر می شود.

پاکسازی جلبک از شینگل

شینگل های آسفالتی ضد جلبک

 

بر اساس نیازی که ایجاد گردیده است در طول این سالها بعضی از تولید کنندگان شینگل آسفالتی، موادی را به شینگل خود اضافه نموده اند که باعث شده است این پوشش بام، ضد رشد جلبک و خزه شوند. اگر شما در مناطقی زندگی می کنید که رطوبت بسیار بالایی دارد، بهتر است قبل از خرید پوشش سقف مناسب، مطمئن گردید که این نوع شینگل را خریداری خواهید کرد.

 

پاک سازی کامل سقف شینگل

جلبک ها می توانند به وسیله پاک کننده های شیمیایی به راحتی از بین بروند ولی باید دانست که بعد از مدتی احتمال برگشتن آنها وجود دارد. با این که پاک کننده های شیمیایی به سقف شیبدار منزل شما آسیب نمی زند، ممکن است فشار پمپ کردن این مواد بر سقف شما باعث کوتاه شدن عمر مفید شینگل شود.

مواد شیمیایی (مانند ترکیبات کلری، مواد گالوانیزه ای و پاک کننده آب اکسیژنه) بسیار زیادی در بازار وجود دارد که می تواند این عمل را برای شما انجام دهد ولی بهترین مورد که برای شینگل و محیط زیست کم خطر تر می باشد، آب اکسیژنه می باشد.

 

پاکسازی جلبک از سقف شیبدار

تجهیزاتی که برای تمیز کردن شنیگل نیاز دارید:

  • پاک کننده شیمیایی مناسب
  • پمپ اسپری کننده
  • شیلنگ آب
  • عینک محافظ چشم
  • دستکش کار
  • طناب محافظ
  • لباس کار
  • کفش های مناسب سقف شیبدار
  • نردبان

 

وسایل لازم برای پاکسازی جلبک از شینگل

امنیت

کار کردن بر روی سقف شیبدار ممکن است خطرناک باشد و در صورت مرطوب بودن سطح سقف شیبدار، خطر بیشتر خواهد شد. بنابراین حتما به خاطر داشته باشید که تجهیزات لازم برای محافظت از خود را به همراه داشته باشید. از کار کردن به تنهایی بر روی سقف های شبیدار که شیب تندی دارند پرهیز نمائید و حتما در حین کار طناب محافظ و کفش کار مناسب سقف شیب دار را استفاده نمائید.

همچنین زمانی که دارید از مواد شیمیایی استفاده می کنید حتما می بایست عینک مناسب برای محافظت چشمانتان، دستکش برای محافظت پوستتان و ماسک برای محافظت از ورود مواد شیمیایی به داخل بدنتان استفاده نمائید.

برای تمیز کردن جلبک ها اجازه دهید پاک کننده شیمیایی حدود 15 دقیقه بر روی سقف باقی بماند. و سسپس آن را با فشار زیاد آب شستشو نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *