ورق شینگل

مراقبت و نصب شینگل در فصل زمستان

مراقبت و نصب شینگل در فصل زمستان

نصب سقف شیبدار در هوای سرد هم می تواند انجام شود، اما در این شرایط باید خود را برای هزینه های اضافی آماده کنید.

آب و هوای زمستان شرایط ایده آلی برای نصب سقف شیبدار نیست و می تواند روند انجام کار را با پیچیدگی مواجه کند. تقریباً برای نصب تمامی پوشش های سقف شیب دار از چسب استفاده می شود و تقریباً تمامی چسب ها برای محکم چسبیدن نیاز به هوای گرم (منبع گرما) دارند. اگر پوشش بام به خوبی نچسبد، به زودی فرو می ریزد.

در طول ماه های تابستان خورشید منبع گرمای کافی را برای محکم شدن اکثر پوشش های بام از جمله شینگل آسفالتی و شینگل رولی فراهم می آورد. این مواد در هوای سرد نمی توانند بدون صرف هزینه های اضافی به کار روند.

دمای ایده آل برای نصب شینگل آسفالتی بین 70-80 درجه فارنهایت است. در دماهای پایین تر از 70 درجه چسبندگی کامل حاصل نمی شود. در دماهای بالاتر از 80 درجه، شینگل های آسفالتی می توانند بیش از حد انعطاف پذیر شوند و در نتیجه آسیب پذیری آن ها در هنگام نصب بالا رود. لبه های سقف می توانند به راحتی از بین بروند و در دماهای خیلی بالا در صورت عدم استفاده از معیارهای محافظتی رفت و آمد روی پوشش بام می تواند منجر به ایجاد خسارت به آن گردد.

اگر شینگل های آسفالتی در دماهای پایین تر از دمای ایده آل نصب شوند، شینگل ها به خوبی نمی چسبند و نسبت به بادهای شدید و بارندگی آسیب پذیر خواهند شد. شینگل اگر به طور صحیح نصب نشده باشد می تواند با باد کنده شود یا اجازه دهد آب به زیر سقف نفوذ کند. علاوه بر این لبه های شینگل های آسفالتی که در زمستان نصب می شوند اغلب یا به بالا برمیگردند و یا به سمت پایین لوله می شوند.

شرکت پوشش بام ساز با بهره گیری از آخرین تکنولوژی های روز، توانایی نصب انواع سقف شیبدار، حتی در روزهای سرد زمستان را دارد.

 

شینگل آسفالتی

نصب مناسب سقف شینگل در هوای سرد با رعایت نکات زیر قابل انجام است:

  •  اطمینان حاصل کنید که سقف به طور کامل تمیز باشد.
  •    هنگام حمل شینگل ها در هوای سرد مراقب باشید. اگر در محیطی با دمای انجماد هستید، باید برای پیشگیری از خسارات ناشی از ایجاد یخ، از گوشه ها محافظت کرد.
  • از زیرسازی چسبنده استفاده گردد تا کار کردن در هوای سرد را سهولت بخشد.
  • هنگام نصب نوار لبه پوشش بام، شینگل های مورد استفاده برای این بخش را در محل گرمی نگه دارید تا برای خم شدن به اندازه کافی انعطاف پذیر باشند.
  • گذشته از یخ زدن آب در منافذ، در زمستان و هوای سرد با مشکلات دیگری نیز ممکن است روبرو شوید. از جمله:
  • وزن زیاد برف جمع شده، به خصوص در اوایل بهار می تواند منجر به جذب آب باران و در نتیجه آسیب ساختاری، شکستن گچ و سقوط گردد. این مشکل در بناهای قدیمی که از استانداردهای کمتری برخوردارند بیشتر به چشم می خورد.
  • زمانی که مردم در تلاش برای پاک کردن برف از پشت بام هایشان هستند، گاهی با ضربه هایی که برای خلاص شدن از یخ ها وارد میکنند به شینگل ها آسیب وارد میکنند و در نتیجه منجر به نفوذ و چکه آب به داخل ساختمان می گردند.
  • شکسته شدن لبه های شینگل روی سقف های شیبدار قدیمی در زمان راه رفتن روی آن ها در هوای سرد.

بهترین نصب پوشش بام در هوای خشک و خنک انجام می شود. سطوح پشت بام خیلی داغ (شینگل آسفالت، شینگل رولی، …) هنگام نصب در هوای خیلی گرم ممکن است توسط کارگران تخریب گردند. سطوح پشت بام خیلی مرطوب منجر به عدم نصب پوشش بام طبق دستورالعمل ها و استانداردهای کارخانه و در نتیجه عمر کوتاه پوشش بام گردد. در زمان بارش باران یا روی سطوح خیس پوشش بام را نصب نکنید.

علاوه بر کیفیت شینگل یا سایر مواد پوشش بام، عوامل متعدد دیگری نیز بر عمر پوشش بام تأثیرگذارند. نگهداری مواد مورد استفاده در پوشش بام. عدم نگهداری از شینگل ها در هوای سرد برای هر مدت زمانی منجر به کوتاه تر شدن عمر شینگل و پوشش بام می گردد.

  • شیب سقف (سقف های با شیب تندتر زهکشی مناسب تر دارند و در نتیجه مقاومت بیشتری در مقابل نفوذ آب خواهند داشت)
  • رنگ سقف (رنگ های روشن تر در مقابل تابش آفتاب و گرما مقاومت بهتری دارند.)
  • تهویه اتاق زیرشیروانی بر مشکلات ناشی از رطوبت تأثیرگذار است. توده های یخی چکه می کنند و گاهی اوقات تهویه نامناسب منجر به شل شدن شینگل ها می شود.
  • نگه داری از سقف به عنوان مثال نگهداری برگها و روش های مناسب برای تمیز کردن سقف.
  • نصاب سقف مهمترین و اساسی ترین نقش را در دارست که بهتر است توسط سازنده انتخاب گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *