اجرای سوله

آشنایی با انواع اسکلت سوله

بهمراه توضیحات جامع

توضیحات جامع در مورد اسکلت سوله

اسکلت فلزی سوله : در هر ساختمان یک بخش اساسی واصلی وجود دارد که نقش بسزایی در مقاومت و استحکامان ایفا می‌کند که به آن اسکلت ساختمان گفته می‌شود.
همانطور که گفته شد مهم‌ترین بخش سازه‌های ساختمانی اسکلت آن است که شامل:

  • اسکلت فلزی
  • اسکلت بتنی

اسکلت فلزی

عمده‌ترین اسکلت مورد استفاده در ساختمان اسکلت فلزی می‌باشد برای ساخت اسکلت‌های فلزی نیاز به ازارالات خاصی می‌باشد.
علم ساخت در وا خل کارخانه صورت می‌گیرد مرحله‌ی قبل ساخت اسکلت، طراحی آن می‌باشد طراحی توسط طراحان متخصص و با تجربه صورت می‌پذیرد و هر مهندسی با هر سطح دانشی توانایی طراحی این سازه‌ها را ندارد زیرا اولین موضوع مطرح در این نوع سازه‌ها بحث ایمنی استحکام آن است که تنها کارخانه‌هایی قادر به ساخت آن می‌باشند که گروه‌های متخصص و زیره به جهت این کار برگزینند.

فلز مورد استفاده در این نوع اسکلت‌های فلزی معمولاً فولاد می‌باشد.

مزایای اسکلت‌های فلزی:

  • مقاومت وایمنی بسیار بالا که در مقابل نیروهایی از جمله طوفان یا باد وزلزله و..دارد
  • طول عمر بالای این نوع اسکلت‌ها
  • وزن پایین این نوع اسکلت‌ها که موجب کاهش وزن ساختمان نیز می‌گردد
  • فوندانسیون سبک‌تر به جهت وزن کنی که دارد
  • سرعت اجرا وساخت در این نوع اسکلت فلزی بسیار بالاست
  • فضای کمی که آشغال می‌کند و به همین دلیل میزان زیربنای پروژه افزایش پیدا می‌کند

ساخت اسکلت:

تکنسین‌های مربوط با در نظر داشتن طرح نقشه‌ها شروع به ساخت اصولی ودقیق اسکلت‌ها می‌کنند.اتصال قطعات در اسکلت‌های فلزی توسط جوشکاری وپیچ ومهره در داخل کار خانه صورت می‌گیرد.ایمنی واستحکام اسکلت‌ها وابسته به کیفیت متریال مورد استفاده می‌باشد واینکه متریال به وسیله‌ی دستگاه‌های پیشرفته وبه روز جوشکاری و برش داده شوند.

پس از طی این مراحل نوبت به رنگ کاری اسکلت می‌رسد رنگاری باید با استفاده از رنگ‌های مرغوب با دقتی بالا روی تمام سطح اسکلت انجام شود بعد از خشک شدن رنگ، اسکلت برای بارگیری وحمل به محل مورد نظر آماده می‌شود و در محل توسط مهنوسین و تکنسین‌ها اجرا و نصب می‌گردد.

انواع سوله اسکلت فلزی

انواع سوله اسکلت فلزی : به طبع ساخت سازه‌های فلزی نیاز به مهارت و توانایی ویژه‌ای دارد تا از بالاترین کارایی و استحکام برخوردار باشند از سازه‌های فلزی در مکان‌های مختلفی می‌توان استفاده نمود . یکی از انواع سازه‌های فلزی سوله است که کاربردی‌ترین و بهترین نوع سازه‌های فلزی نیز محسوب می‌شود .

سوله‌ها را می‌توان در مواردی چون : آشپزخانه‌ها , مکان‌های مذهبی چون مساجد و تکیه‌ها و حسینیه‌ها , ترابری‌ها و انبارها , فروشگاه‌ها و سالن های خرده فروشی , مزارع  مزارع , موارد صنعتی و نظامی و .. استفاده نمود .

انواع سوله ها را می توان به سه دسته تقسیم کرد :

  • سوله های خرپایی
  • سوله های یو بی ام
  • سوله های تیرورقی

سوله های خرپایی :

این سوله ها در مقابل سایر سوله ها کاربردی تر است و به جهت خصوصیات منحصر به فردی که دارد بیش تر مورد استفاده قرار می گیرند . فضای مناسبی که به وسیله این سوله ها ایجاد می گردد بسیار امن و مستحکم است و مناسب برای هر نوع فعالیت صنعتی و تولیدی ها و ..کیفیت سازه های ساخته شده در این سوله ها به حدی بالاست که می توان از آن ها در ساخت ابر سازه ها و پروژ های عظیم که تحت فشار زیادی هستند بهره جست . این سوله ها در مدت زمان کوتاهی آماده و تولید می گردند که می تواند ویژگی مطلوبی برای این سازه ها باشد .

سوله های یو بی ام :

یکی دیگر از انواع سوله ها , سوله های یو بی ام است که با استفاده از دستگاه هایی چون UBM ساخته می شوند . وزن آن ها نسبت به سوله هایی مانند تیرورقی کم تر است که این یکی از مزایای این سوله محسوب می شود و دلیل این کاهش امر حذف تیرورق ها از سقف این سازه هاست

سوله های تیرورقی :

ابتدایی ترین روش ساخت سوله , تیرورقی است این سازه ها با وزن سنگینی که دارند امروزه روز کم تر مورد استفاده قرار می گیرند . به دلیل وزن بالایی هم که دارند هزینه های تمام شده در ساخت این سوله ها به میزان قابل توجهی زیاد است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *