پوشش آردواز ویلا

مزایای استفاده از آردواز ها

آردواز چیست؟

آردواز به ترکیبی از سیمان، آزبست، الیاف مصنوعی ، الیاف معدنی، مواد شیمایی با آب می گویند و آردواز در لغت به معنی نوعی سنگ دگرگون ریز دانه که به شکل نازک و ورقه های نازک در آمده است که در دو طرح ساده و حلالی می باشد که شما می توانید بر اساس سلیقه خود یکی از انواع آن را انتخاب نمایید و بر روی سقف های شیروانی خود ان ها را اجرا کنید و همچنین شما می توانید بر اساس قیمت خرید اردواز ان ها را تهیه کنید.

آردواز ها کاربرد فراوانی دارند و از ان های برای پوشش سقف ساختمان ، درب های ورودی ساختمان ها و مراکز خرید و ادارات و سقف آلاچیق ها، ساخت کلبه ها و … نیز استفاده می شود.

مزایای استفاده از آردواز ها

از آن جایی که آردواز ها تحت دمای بالا تولید می شوند سبب شده که مقاومت آن ها نسبت به دیگر ورق های معمولی صاف بیشتر باشد و خواصی مشابه سنگ طبیعی دارند ، به ویژگی های اردواز ها می توان مقاومت ، غیر قابل نفوذ و سبک بودن ان ها اشاره نمود که در کنار این ویژگی ها از زیبایی خاصی برخودارند و می توانند به ساختمان شما زیبایی و نمای خاصی را ببخشند . از آن جایی که این محصولات به صورت اماده هستند ، نصب ان ها بسیار ساده بوده و زمان کمی را به خود اختصاص می دهد.

همچنین ورق های آردواز ها از پیش رنگ شده نیستند و رنگی شبیه به بتن دارند و شما می توانید ان ها را با استفاده از ابزار مخصوص و طبق سلیقه خود رنگ نمایید و بین نمای ساختمان و آردواز ها تناسب بر قرار کنید.

مشخصات فنی آردواز ها

آردواز ها در هنگام تولید تحت فشار ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع قرار گرفته و کاملا متراکم و فشرده می شوند و در ابعاد ۳۰ در ۶۰ برش خواهند خورد و در بسته بندی های ۱۰ تا ۱۷ تایی قرار گرفته و برای عرضه به مشتریان روانه بازار می گردند و همچنین در کارخانه و توسط دستگاه های مخصوص برش ها و سوراخ های لازم برای نصب ایجاد می شوند تا در هنگام نصب از سرعت و آسودگی بالاتری بر خودار باشید. همچنین این ورقه ها با شیب های متفاوت متناسب با نیاز های شما ارائه می شوند.

ویژگی های آردواز ها

آردواز ها در مقابل گرد و غبار و آلودگی های موجود در هوا مقاوم بوده و از کثیف شدن نمای بیرونی ساختمان شما محافظت می کند و آردواز ها دارای پوشش ضد اب هستند و به خوبی می توانند از نمای ساختمان شما محافظت کنند و مانند یک‌ چتر عمل کرده و از برخود و نفوذ قطرات برف و باران به نمای ساختمان های شما جلو گیری کرده و در کنار همه این ها باعث زیبایی ساختمان شما نیز می شود و جلوه خاصی به آن می بخشند.

خرید آردواز

امروزه به دلیل نوسانات موجود در بازار قیمت دقیقی از آردواز ها را نمی توان ارائه داد و حتما باید با یک متخصص مشاوره نمود ولی علاوه بر همه ی این ها عوامل مختلفی هستند که بر روی قیمت آردواز ها تاثیر می گذارند که در این قسمت قصد داریم به این موارد بپردازیم .

۱.مساحت بنای مورد نظر

۲.متریال های مورد استفاده در اجرا سقف

۳.طراحی سازه

۴.زوایای معین شده برای قسمت های مختلف طراحی سازه

البته در کنار همه ی این ها چیزی که بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد این است که طراحی و اجراء سقف های شیروانی حتما باید توسط یک تیم متخصص و با تجربه صورت بگیرد که بتوانند در کنار تجربه خود با استفاده بهینه و درست از مواد و متریال های مناسب سبب افزایش طول عمره سازه شده و هزینه های اجراء سقف های شیروانی را به حداقل برسانند، برای این منظور توجه به انتخاب یک شرکتی که علاوه بر تجربه و سابقه دارای وجدان کاری نیز باشند نیز بسیار مهم بوده است .

 بعضی اشتباهات در هنگام اجرا و نصب آردواز

۱. کم بودن اطلاعات یا عدم وجود اطلاعات کافی

اشخاصی که قصد انجام و نصب آردواز را دارند باید با نوع مصالح و ابزاری که قصد استفاده ان را دارند به خوبی آشنا باشند و همچنین از علوم و فنون نوین روز بشری در نصب و اجرا آردواز ها آگاهی داشته باشند.

تازه کار بودن و نداشتن اطلاعات کافی در این نوع زمینه می تواند سبب ایجاد خسارات های جبران ناپذیری شود.

۲. توجه نکردن به تفاوت آردواز

آردواز ها دارای انواع مختلف و کیفیت و طول عمر های متفاوتی هستند ، از این رو اگر سقف شیروانی و آردواز ها به خوبی انتخاب و اجرا شوند می توانند ۱۰۰۰سال عمر کنند در غیر این صورت و بدون توجه به این عوامل خسارت های جبران ناپذیری برای شما خواهد داشت و مجبور به پرداخت هزینه های زیاد برای تعمیر و  حتی تعویض ان خواهید شد.

۳. عدم رعایت فاصله گذاری

رعایت فاصله گذاری در نصب موفق و کار امد آردواز ها بسیار مهم و حائز اهمیت است . فاصله گذاری بین آردواز ها باید طبق استاندارد انجام بگیر و نه کمتر ک نه بیشتر انجام شود در این صورت است که شما می توانید سازه خوب و با دوام را داشته باشید.

۴. راه رفتن بر روی ورقه های آردواز ممنون

انجام برخی کار ها ممکن است از در ظاهر از اهمیت خاصی برخودار نباشند و پیش پا افتاده باشند ولی مشکلات بزرگی را ایجاد می کنند. یکی از انواع این اشتباهات راه رفتن بر روی ورقه های آردواز در هنگام اجرا می باشد ، برای جلو گیری از این عمل ورقه های آردواز باید به گونه نصب شوند که کارگران رفت آمدی بر روی ورقه های نصب نشده نداشته باشند.

۵. اتصالات نادرست و بی کیفیت

 

سه عامل می تواند از نفوذ آب و خراب شدن آردواز جلو گیری کند.

۱.کیفیت آردواز ها

۲.مصالح و ابزاری که ان ها را بهم متصل می کند.

۳. اتصال درست

توجه به این سه عامل در درست اجرا شدن و ماندگاری بالایی آردواز ها بسیار مهم هستند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *